Vol. 24 (2024): Música Hodie

					Ver Vol. 24 (2024): Música Hodie
Publicado: 2024-09-13

Artigos

  • Training and Use of Contemporary Music by Conservatory Teachers in Spain

    Miren Pérez Eizaguirre, Marta Martínez-Rodríguez, María Elena Cuenca Rodríguez, Raquel Pastor Prada
    DOI: https://doi.org/10.5216/mh.v24.78344
  • “De vez em quando eu morro, mas hoje não”: Musicoterapia e processos emancipatórios de pessoas em situação de imigração involuntária ou refúgio

    Andressa Dias Arndt
    DOI: https://doi.org/10.5216/mh.v24.78877
  • Advanced string instruments in the musical culture of Kazakhs, Kyrgyz, and UzbeksAdvanced string instruments in the musical culture of Kazakhs, Kyrgyz, and Uzbeks

    Balzhan Junussova, Saule Utegalieva, Aiganym Shugay, Alibi Abdinurov, Maxat Medeubek
    DOI: https://doi.org/10.5216/mh.v24.79380
  • Movement and posture during marimba performance solo marimba works’ analysis and composition of technical exercises

    Guilherme Massao Misina, Eduardo Lopes, Stephan Froleyks
    DOI: https://doi.org/10.5216/mh.v24.79758
  • A “Viola quebrada” e a doce música: entre o Mário de Andrade cantor e o teórico : entre o Mário de Andrade cantor e o teórico

    Pedro Razzante Vaccari
    DOI: https://doi.org/10.5216/mh.v24.78264
  • Musical Folklore of Rugova: Insights into Song, Dance, and Cultural Heritage in Kosovo’s Highlanders Perspectivas sobre Canção, Dança e Patrimônio Cultural dos Habitantes das Montanhas de Kosovo

    Arsim Kelmendi, Hysen Nimani
    DOI: https://doi.org/10.5216/mh.v24.77208
  • Characteristics of nationalized creation of Chinese accordion music

    Ruichen Sun , Yuqi Bai, Fangyi Zang , Chao Peng
    DOI: https://doi.org/10.5216/mh.v24.79406
  • The Emergent Properties of the Opera Genre in the Contemporary Musical Context

    Olha Putiatytska, Olena Sakalo, Vira Artemievа, Dmytro Shchyrytsia, Olena Yakymchuk
    DOI: https://doi.org/10.5216/mh.v24.79940
  • Entre a tecnologia e o corpo: dados e desafios durante a pandemia.

    Thayná Xavier, Paulo Egídio Luckman, Rael Bertarelli Gimenes Toffolo
    DOI: https://doi.org/10.5216/mh.v24.78437
  • A prática musical organística no antigo Real Mosteiro de São Bento da Avé-Maria do Porto e a sua relação com o documento M[appa de registar o] Órgão da Biblioteca Nacional de Portugal

    Marco Brescia, João Vaz
    DOI: https://doi.org/10.5216/mh.v24.79721
  • Synergy of traditions and technologies: Improving access to Chinese musical heritage through massive open online courses (MOOCS)

    Xiaopeng Chen
    DOI: https://doi.org/10.5216/mh.v24.78925
  • Irony and the First Movement of Prokofiev’s Violin Sonata in F Minor (Op. 80)

    Junda Wu
    DOI: https://doi.org/10.5216/mh.v24.79481
  • AMI: Interfaz Musical Algorítmica

    Francisco Colasanto, Rodrigo Sigal
    DOI: https://doi.org/10.5216/mh.v24.78922
  • Autoeficacia en la interpretación musical: Hacia procesos humanizadores en la evaluación de aprendizajes

    Betsabé Puebla-Álvarez, Rolando Angel-Alvarado
    DOI: https://doi.org/10.5216/mh.v24.78393
  • La presencia de las mujeres en las orquestas sinfónicas españolas

    Eli Arabaolaza Elorza, Gotzon Ibarretxe Txakartegi
    DOI: https://doi.org/10.5216/mh.v24.77177
  • La Enseñanza del Violín: un Estudio Exploratorio de las Concepciones Sobre los Procesos Educativos y el Perfil del Profesorado en Italia

    Pierangela Palma, Carolina Bonastre
    DOI: https://doi.org/10.5216/mh.v24.78257
  • La performance musical y su fuerza desterritorializadora

    Artur de Melo Miranda Azzi, Flavio Barbeitas, João Morales
    DOI: https://doi.org/10.5216/mh.v24.79155
  • A Música e os corpos que (não) importam reações na música popular a massacres perpetrados pelo Estado

    Letícia Porto Ribeiro, Marcello Messina
    DOI: https://doi.org/10.5216/mh.v24.78735
  • A utopia de Björk um ensaio sobre o referencial simbólico do álbum musical Utopia (2017)

    Priscila Gonçalves Magossi, Jaimeson Machado Garcia
    DOI: https://doi.org/10.5216/mh.v24.79336
  • A Critical Reflection on the Impact of String Instruments in Piano Performance: Insights from the Pianist's Perspective

    Oscar Caravaca Gonzalez
    DOI: https://doi.org/10.5216/mh.v24.78343
  • Lilinha Fernandes e Quincas Laranjeiras: critérios para a edição diplomática de Andorinhas

    Humberto Amorim
    DOI: https://doi.org/10.5216/mh.v24.78509
  • La composición musical colectiva en la formación de profesores generalistas: un enfoque cualitativo e interpretativo

    Sandrina Milhano
    DOI: https://doi.org/10.5216/mh.v24.79588

Dossier SiMN 2023 Nueva Música