Vol. 24 (2021): Communication & Information

					View Vol. 24 (2021): Communication & Information

Current Edition - Open Access
Stream publishing
E-ISSN: 2317-675X
Cover Illustration:

Published: 2021-07-14

Artigos

  • A construção midiática do herói a representação de Rafaela Silva na Folha de São Paulo nos Jogos Olímpicos/Rio 2016

    Alessandra Fernandes Feltes, Liliane Schneider, Eduardo Gabriel Sebastiany , Norberto Kuhn Junior, Gustavo Roese Sanfelice
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.62570
  • The Alpha Generation In Reinvent Of The New School Library: A Call To The Library's ‘Mission’, A Call To Real Librarian Crafts um chamado à ‘missão’ da biblioteca, um chamado ao real ofícios dos bibliotecários

    Sandra Maria Souza de Carvalho, Antonio Luiz Mattos de Souza Carddoso, Marcelo Calderari Miguel
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.64527
  • The post-genre notion theoretical-methodological proposal for studies of experimentalism and hybridization in pop music

    Herom Vargas, Nilton Carvalho
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.62623
  • The Repercussion of the Merger between TV Brasil and NBR in Major Circulation Newspapers

    Luiz Henrique de Andrade Ranzani, Octavio Penna Pieranti
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.67305
  • Peer Review in Science Limits and Possibilities of Scientific Practice in the Light of Bourdieu's Field Theory

    Claudio Silva
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.67016
  • Comunicação interna e as relações de trabalho: análise em instituições públicas de saúde do Rio Grande do Norte

    Francisco Jefferson Negreiros Rufino, Geison Calyo Varela de Melo, Mayara Muniz de Oliveira, Juliana Carvalho de Sousa, Edivaldo Rabelo de Menezes
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.70525
  • Comunicação organizacional e empregados entre a participação manipulatória e a humanização

    Cássia Aparecida Lopes da Silva, Mônica Carvalho de Oliveira, Rudimar Baldissera
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.62552
  • Trade-union communication in times of labour reform

    Sérgio Corrêa, Arquimedes Pessoni
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.59788
  • Scientific popularization in agribusiness: Scientific popularization in agribusiness:

    Marina Muniz Mendes, João de Melo Maricato
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.63101
  • Between need and sociability: changes in consumer relations in the Covid19 pandemic

    Marcia Perencin Tondato, Dayse Maciel Araujo
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.69073
  • Communication and coexistence spaces outlined with the Museum of Tomorrow

    Maria Ogécia Drigo, Bianca Zanoni Faião Benetti
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.62636
  • Game of fandoms: Social TV and affection in social media

    Mateus Vilela
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.62548
  • Online Focus Groups In Communication Research First Reflections After A Practical Experience

    Luís Mauro Sá Martino, Silvia Lúcia Pereira Duarte
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.66657
  • Journalism, Hegemony and Production of Meaning: The Informational Machinery under Study a maquinaria informacional em estudo

    Rafael Bellan Rodrigues de Souza
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.65930
  • Journalism and social networks new practices and reconfigurations

    Ruthy Manuella de Brito Costa, Cristiane Portela de Carvalho
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.62507
  • Matrizes teóricas e metodológicas da produção sobre diversidade cultural para audiovisual no Intercom Nacional de 2005 a 2015

    Livia Reginato Viana, Vivianne Lindsay Cardoso, João Guilherme D'´Arcadia, Juliano Maurício de Carvalho
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.52555
  • MEMORY AND IMAGINARY OF ARTISTIC PRODUCERS FROM SANTOS: PATHS TO THE CREATIVE ECONOMY OF THE CITY

    Priscila Ferreira Perazzo, Márcio Alexandre Esteves Bernardino
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.62858
  • Métricas da informação sobre gestão ambiental na pecuária

    Alice Munz Fernandes, Guilherme Cunha Malafaia, Odilene de Souza Teixeira, Francisca Viviane dos Santos
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.62573
  • Mediatization of Post-Industrial Societies The transforming effects of the media culture

    Francys Albrecht da Rosa, Aline Roes Dalmolin
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.62550
  • Natureza Viva the presence of tradidional comunities on Rádio Nacional da Amazônia

    Cláudio Chaves Paixão
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.62806
  • Environmental Speech that Works: Press Releases from Brazilian Federal Prosecution Service in the Rio Grande do Norte State and its Anchored Reproduction by Local Journalism a divulgação de releases pela assessoria de imprensa do MPF/RN e a sua reprodução fiel pelo jornalismo potiguar

    André Wolmer de Melo, Luciana Costa
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.66546
  • O portal da transparência como mecanismo democrático informacional: análise dos 04 portais alagoanos modelos em transparência conforme avaliação da cgu em 2018

    Paulo Ricardo Siva Lima, Francisca Rosaline Leite Mota, João Rodrigo Santos Ferreira, João Paulo dos Santos Garcia, Eliana Neves Pereira da Silva
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.62519
  • O uso do corretor automático vinculado ao aplicativo Whatsapp na escrita de jovens estudantes

    Vanina Sigrist, Eliude Felizindo
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.62456
  • Where Should I Send This Article To?

    Lucas Cardoso Marinho, Márcia Mineiro, Mariana Guelero do Valle
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.65494
  • For an ecology of Material communication media

    Vinícius Portella Castro
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.62518
  • Quando a arma é a notícia: um estudo sobre a circulação de fake news

    Carlos Sanchotene, Daniela Nogueira Marques
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.56755
  • Relatos da vida real: análise sobre o uso de storydoing na campanha “Um Brinde ao que Realmente Importa”, da Brahma

    Daiane Rodrigues da Cruz, Marta Oliveira dos Santos, Mauricio Barth
    DOI: https://doi.org/10.5216/ci.v24.65269