EXPERIENCES IN VIRTUAL LEARNING ENVIRONMENTS: AN ANALYSIS WITH LAW STUDENTS IN MONTES CLAROS/MG

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/ia.v50i1.78985

Keywords:

Legal Education; Virtual Environment; Territoriality; Montes Claros.

Abstract

The article guides discussions about Digital Information and Communication Technologies (TDICs) in higher education and the opening of distance learning courses in undergraduate courses. The objective is to share the results of a survey carried out with students from two Law courses, in the city of Montes Claros, about their experiences in virtual learning environments. Authors from legal education and TDICs in dialogue with studies on territory are adopted as theoretical references. The data was produced in online focus groups, and the analysis focuses on territorialities. The results show that students reflect on the teaching-learning processes and move between territories (from virtual to in-person). It is expected to contribute to discussions within law courses and education policies.

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Author Biographies

Cláudia Letícia Moura Prates, Centro Universitário FIPMOC (UNIFIPMOC), Montes Claros, Minas Gerais, Brasil,clmprates@gmail.com

Bacharel em Direito, mestre em Gestão Integrada do Território (GIT) da Universidade Vale do Rio Doce (UNIVALE). Docente do curso de Direito do Centro Universitário FIPMoc. 

 

Cristiane Mendes Netto, Universidade Vale do Rio Doce (UNIVALE), Governador Valadares, Minas Gerais, Brasil, cris.netto@gmail.com

Doutora em Gestão e Organização do Conhecimento pela Universidade Federal de Minas Gerais, mestre em Ciência da Computação. Docente do Programa de Pós-graduação Stricto Sensu em Gestão Integrada do Território (GIT) da Universidade Vale do Rio Doce (UNIVALE), Pesquisadora do Grupo de Pesquisa Núcleo Interdisciplinar Educação, Saúde e Direitos (NIESD – CNPq/ GIT/UNIVALE).

 

Maria Celeste Reis Fernandes de Souza, Universidade Vale do Rio Doce (UNIVALE), Governador Valadares, Minas Gerais, Brasil , celeste.br@gmail.com

Doutora em Educação pela Universidade Federal de Minas Gerais, pedagoga. Docente do Programa de Pós-graduação Stricto Sensu em Gestão Integrada do Território (GIT) da Universidade Vale do Rio Doce (UNIVALE), Pesquisadora do Grupo de Pesquisa Núcleo Interdisciplinar Educação, Saúde e Direitos (NIESD – CNPq/ GIT/UNIVALE).

 

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Published

2025-04-30 — Updated on 2025-07-10

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How to Cite

MOURA PRATES, Cláudia Letícia; MENDES NETTO, Cristiane; REIS FERNANDES DE SOUZA, Maria Celeste. EXPERIENCES IN VIRTUAL LEARNING ENVIRONMENTS: AN ANALYSIS WITH LAW STUDENTS IN MONTES CLAROS/MG. Journal Inter-Ação, Goiânia, v. 50, n. 1, 2025. DOI: 10.5216/ia.v50i1.78985. Disponível em: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/78985. Acesso em: 5 dec. 2025.

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