DIÁLOGO SEM DISTÂNCIA: REFLEXÕES SOBRE A TUTORIA DE UM CURSO VIRTUAL DE LÍNGUA INGLESA
DOI:
https://doi.org/10.5216/ia.v42i2.43805Keywords:
diálogo, tutoria, Língua Inglesa, Educação a DistânciaAbstract
Este artigo objetiva refletir acerca da assiduidade do diálogo como elemento formativo no processo de tutoria de um curso de Língua Inglesa na modalidade a distância. Trata-se de uma pesquisa bibliográfica e de campo. Inicialmente foi realizado um estudo sobre a concepção de diálogo para Paulo Freire, relacionando-a com a sua compreensão na EaD e, ainda, com o documento “Referenciais de qualidade para educação superior a distância”. Posteriormente, foram analisadas as interações dos tutores de um curso de Língua Inglesa da rede e-Tec com vistas a verificar de que forma ocorreu a assiduidade do diálogo. Como conclusão da pesquisa, o que se vislumbra é que teoricamente as ações delegadas aos tutores estão bem definidas, todavia a prática tutorial traz à tona aspectos que podem ser revistos pelas coordenações dos programas e devem ser enfatizados nos encontros de formação de tutores.
Palavras-chave: diálogo, tutoria, Língua Inglesa, Educação a Distância.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Inter-Ação uses the Creative Commons Attribution 4.0 License for Open Access Journals (Open Archives Initiative - OAI) as the basis for the transfer of rights. Open access means making documents available on the Internet free of charge, so that users can read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full text of documents, process them for indexing, use them as input data for software programs, or use them for any other lawful purpose, without financial, legal, or technical barriers.
Authors publishing in this journal agree to the following conditions:
1) Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License, which permits redistribution of the work with attribution and first publication in this journal.
2) Authors are permitted to enter into additional, separate agreements for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., for publication in an institutional repository or as a book chapter), with attribution and first publication in this journal.
3) Authors are permitted and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their home page) at any time before or during the editorial process, as this may generate productive changes as well as increase the impact and citation of the published work.