MÚSICA(S) E EDUCAÇÃO BÁSICA: PENSANDO PROCESSOS FORMATIVOS E AÇÕES PROFISSIONAIS NA UNIDOCÊNCIA
DOI:
https://doi.org/10.5216/ia.v39i1.29510Keywords:
Educação Básica. Música(s). Pedagogia. Unidocência.Abstract
Este texto busca pensar sobre a educação básica e a(s) música(s) na escola. Transversalizando a discussão são discutidas possibilidades formativas e de atuação de professores unidocentes licenciados em Pedagogia. Para isso, os autores buscam como problematizar com músicos, professores, compositores e pesquisadores sobre os entendimentos que conduzem, não só as práticas docentes destes profissionais, mas também as concepções sobre Arte e, em especial, Música na escola. Como se pensa o espaço da escola e o projeto de educação básica e suas relações com as músicas? Como a escola lida com as músicas ao elaborar e escolher suas concepções/relações com a Infância, com a Educação e não menos importante, com a Arte? Questões como estas conduzem a elaboração deste ensaio, o qual tem como principal objetivo problematizar acerca da educação básica, da escola e formação e práticas musicais de professores da educação infantil e dos anos iniciais do ensino fundamental.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Inter-Ação uses the Creative Commons Attribution 4.0 License for Open Access Journals (Open Archives Initiative - OAI) as the basis for the transfer of rights. Open access means making documents available on the Internet free of charge, so that users can read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full text of documents, process them for indexing, use them as input data for software programs, or use them for any other lawful purpose, without financial, legal, or technical barriers.
Authors publishing in this journal agree to the following conditions:
1) Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License, which permits redistribution of the work with attribution and first publication in this journal.
2) Authors are permitted to enter into additional, separate agreements for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., for publication in an institutional repository or as a book chapter), with attribution and first publication in this journal.
3) Authors are permitted and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their home page) at any time before or during the editorial process, as this may generate productive changes as well as increase the impact and citation of the published work.