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TEACHING (TRANS)FORMING IN A PANDEMIC PERIOD: PERCEPTIONS OF STUDENTS IN A GRADUATE PROGRAM IN EDUCATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/ia.v50i1.79137

Keywords:

Mental Health; Postgraduates; Teaching; Teaching-learning

Abstract

This study aimed to explore the perceptions of students in a Postgraduate Program in Education (PPGE) at a State University in the south of the country, regarding the importance of the relationship between advisors and graduate students during the pandemic period. To this end, a mixed-method field research was carried out, integratingquantitative and qualitative data in a single study, in which 76 graduate students participated. The data were collected through an intersectional survey, sent remotely through an online link, and the data were analyzed using the content analysis method. During the research, it was observed that the professors-advisors performed their duties in a valuablemanner, exercising their functions with dedication, courage and commitment, welcoming and strengthening the bonds with the students. This contributed to facing the stressors resulting from the pandemic period, preventingdropout from the graduate course.

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Author Biographies

Emanoela Thereza Marques de Mendonça Glatz, Universidade Estadual de Maringá (UEM), Maringá, Paraná, Brasil, manuglatz@hotmail.com

Doutoranda em Educação pela Universidade Estadual de Maringá (UEM).  Integrante do Grupo de Estudos e Pesquisa em Escola, Família e Sociedade (GEPEFS).

Solange Franci Raimundo Yaegashi, Universidade Estadual de Maringá (UEM), Maringá, Paraná, Brasil, solangefry@gmail.com

Doutora em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP). Docente do Departamento de Teoria e Prática da Educação, do Programa de Pós-Graduação em Educação e do Mestrado Profissional em Educação Inclusiva da Universidade Estadual de Maringá (UEM). Líder do Grupo de Estudos e Pesquisa em Escola, Família e Sociedade (GEPEFS).

Juan Carlos Sánchez-Huete, Centro de Enseñanza Superior Don Bosco, Madri, Espanha, jcshuete@cesdonbosco.com

Doutor em Filosofia e Ciências da Educação pela Universidade Complutense de Madri (UCM). Docente do Centro de Enseñanza Superior Don Bosco (CES Don Bosco), vinculado à Universidade Complutense de Madri (UCM). Madri, Espanha.

Terezinha Oliveira, Universidade Estadual de Maringá (UEM), Maringá, Paraná, Brasil,teleoliv@gmail.com

Doutora em História pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP). Docente do Departamento de Fundamentos da Educação e do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual de Maringá (UEM).

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Published

2025-04-30

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How to Cite

THEREZA MARQUES DE MENDONÇA GLATZ, Emanoela; FRANCI RAIMUNDO YAEGASHI, Solange; SÁNCHEZ-HUETE, Juan Carlos; OLIVEIRA, Terezinha. TEACHING (TRANS)FORMING IN A PANDEMIC PERIOD: PERCEPTIONS OF STUDENTS IN A GRADUATE PROGRAM IN EDUCATION. Journal Inter-Ação, Goiânia, v. 50, n. 1, 2025. DOI: 10.5216/ia.v50i1.79137. Disponível em: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/79137. Acesso em: 5 dec. 2025.

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