THE LOCAL CURRICULUM AS A STRATEGY TO PROMOTE CULTURAL DIVERSITY IN MOZAMBIQUE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/ia.v49i1.76111

Keywords:

Local Curriculum; Multiculturalism; Education; Diversity.

Abstract

This paper seeks to understand the extent to which the local curriculum impacts on the appreciation of cultural diversity, aiming to elucidate the relationship between the local curriculum and cultural diversity in the Mozambican school environment. Therefore, bibliographical research was carried out, highlighting Sengulane (2022), Nivagara (2018), Santos (2018), Zanin and Lemke (2017), Ibraimo and Cabral (2015), Santiago (2012), Dias (2010) and Capece (2005). A product of this research was the understanding that the teacher must be able to enhance, through the local curriculum, the cultural diversity of students, in favor of raising the quality of teaching and learning, and the need for educators to create, in fact, the practice of diversity in teaching and not contenting itself with valuing it discursively.

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Author Biographies

Laurentino Américo Nhacuongue, Universidade Save-Gaza (UniSave), Chongoene, Província de Gaza, Moçambique, tinonovela@gmail.com

Mestrando em Educação e Currículo na Universidade Save-Gaza (UniSave), Moçambique. Técnico do Serviço Distrital de Educação Juventude e Tecnologia. Possui Graduação em Ensino de Informática pela Universidade Católica de Moçambique.

Carlos Alberto Vasconcelos, Universidade Federal de Sergipe (UFS), São Cristóvão, Sergipe, Brasil, grupo.foptic@gmail.com

Pós-doutor em Educação Contemporânea (UFPE) e Professor do Departamento de Educação (DED) e do Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGED) da Universidade Federal de Sergipe (UFS). Líder do Grupo de Estudos e Pesquisas em Formação de Professores e Tecnologias da Informação e Comunicação (FOPTIC).

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Published

2024-05-15

How to Cite

NHACUONGUE, L. A.; VASCONCELOS, C. A. THE LOCAL CURRICULUM AS A STRATEGY TO PROMOTE CULTURAL DIVERSITY IN MOZAMBIQUE. Journal Inter-Ação, Goiânia, v. 49, n. 1, p. 1–15, 2024. DOI: 10.5216/ia.v49i1.76111. Disponível em: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/76111. Acesso em: 17 jul. 2024.