INVENTAR DIAGRAMAS PARA TRANSBORDAR O ARQUIVO QUE DELIMITA A DOCÊNCIA
DOI:
https://doi.org/10.5216/ia.v40i1.31429Keywords:
Arquivo. Diagrama. Fora. Docência.Abstract
A proposta deste texto é pensar a docência a partir dos conceitos de arquivo, diagrama e fora, o que nos sugere pensar uma docência que sempre escape e se diferencie de si mesma a cada encontro que a afeta em meio a suas andanças pela vida. A maneira com que esta escrita se desenvolve se dá a partir de nossas andarilhagens, e do que nela encontramos, carregamos e também perdemos. Dá-se a partir de afetos que nos disparam a pensar a docência desde outros lugares que não somente o de uma atuação docente. Deste modo, permeiam esta escrita algumas fotografias e uma experimentação artística, afetos que são convocados para dialogar com os conceitos de arquivo, diagrama e fora produzindo a partir deste encontro atravessamentos na docência, transbordando-a em outras direções.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Inter-Ação uses the Creative Commons Attribution 4.0 License for Open Access Journals (Open Archives Initiative - OAI) as the basis for the transfer of rights. Open access means making documents available on the Internet free of charge, so that users can read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full text of documents, process them for indexing, use them as input data for software programs, or use them for any other lawful purpose, without financial, legal, or technical barriers.
Authors publishing in this journal agree to the following conditions:
1) Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License, which permits redistribution of the work with attribution and first publication in this journal.
2) Authors are permitted to enter into additional, separate agreements for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., for publication in an institutional repository or as a book chapter), with attribution and first publication in this journal.
3) Authors are permitted and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their home page) at any time before or during the editorial process, as this may generate productive changes as well as increase the impact and citation of the published work.



