AS TECNOLOGIAS DIGITAIS NA FRONTEIRA DO CONHECIMENTO: A INTERRELAÇÃO EDUCAÇÃO-CULTURA NO ENSINO SUPERIOR
DOI:
https://doi.org/10.5216/ia.v40i2.28762Keywords:
Tecnologias, Formação docente, Conhecimento, Ensino superiorAbstract
Um breve olhar sobre as publicações que trataram dos novos rumos da educação na última década revela que não é nova a discussão centrada nas tecnologias e seu significado na educação. A multiplicidade de produções a que se tem acesso pela Internet deixa visíveis seus traços e seus efeitos na educação e na cultura. Nesse contexto, questionar o papel das tecnologias digitais e sua contribuição na formação dos profissionais pode ser um modo de repensar o processo cultural e educativo com a utilização das tecnologias. Tomando como base resultados de pesquisa realizada com professores do ensino superior sobre a utilização das tecnologias digitais e sua implicação na formação do futuro profissional, o trabalho propõe reflexões sobre o uso da Internet como um espaço de especificidades e dessemelhanças entre as múltiplas culturas e o significado dessas mudanças para a formação de qualidade.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Inter-Ação uses the Creative Commons Attribution 4.0 License for Open Access Journals (Open Archives Initiative - OAI) as the basis for the transfer of rights. Open access means making documents available on the Internet free of charge, so that users can read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full text of documents, process them for indexing, use them as input data for software programs, or use them for any other lawful purpose, without financial, legal, or technical barriers.
Authors publishing in this journal agree to the following conditions:
1) Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License, which permits redistribution of the work with attribution and first publication in this journal.
2) Authors are permitted to enter into additional, separate agreements for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., for publication in an institutional repository or as a book chapter), with attribution and first publication in this journal.
3) Authors are permitted and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their home page) at any time before or during the editorial process, as this may generate productive changes as well as increase the impact and citation of the published work.