Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Dossier Submission
Privacy Statement
Contact
Current
Archives
Sources/Indexers
Announcements
Quick guides
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 20 No. 2 (2008)
Vol. 20 No. 2 (2008)
Published:
2009-04-27
Review
Comentários sobre o dicionário Houaiss
John Robert Schmitz
497-506
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5216/sig.v20i2.6098
Article
Poster presentation and learning log: alternatives in assessment at undergraduate and graduate levels
Adelaide Oliveira
235-252
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5216/sig.v20i2.6491
Considerações sobre a pesquisa qualitativa
Dilys Karen Rees
253-274
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5216/sig.v20i2.6095
De corpo presente: a performatividade da presença-ausência
Eliane Marquez da Fonseca Fernandes
275-296
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5216/sig.v20i2.6081
Adjetivos: fio condutor da narrativa
Elza Kioko Nakayama Nenoki Murata
297-308
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5216/sig.v20i2.6082
Efeitos de sentido da nominalização “privatização” no discurso da imprensa
Fernando Felício Pachi Filho
309-333
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5216/sig.v20i2.6083
EFL speaking and individual differences in working memory capacity: grammatical complexity and weighted lexical density in the oral production of beginners
Gicele Vergine, Raquel D’ely
335-366
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5216/sig.v20i2.6084
On the relationship between working memory capacity and L2 speech development
Kyria Finardi, Janaina Weissheimer
367-391
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5216/sig.v20i2.6085
A problematização de um mito: como e quem pode contextualizar novas palavras no processo de abordagem lexical?
Marco Túlio de Urzêda Freitas, Rosane Rocha Pessoa
392-418
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5216/sig.v20i2.6086
O “internetês” e o legado da história da escrita
Maribel Chagas de Ávila, Maria Inês Pagliarini Cox
419-445
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5216/sig.v20i2.6097
Da prescrição à realização: os PCNS, a Prova Brasil e o professor na sala de aula de língua materna
Rafaela Fetzner Drey, Ana Maria de Mattos Guimarães
447-469
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5216/sig.v20i2.6088
Procedimentos de escrita em sala de aula do ensino fundamental
Renilson José Menegassi, Ângela Francine Fuza
471-495
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5216/sig.v20i2.6090
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Keywords
Developed By
Open Journal Systems
DORA
Indexers