Vol. 5 (2020): Revista Articulando e Construindo Saberes

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Published: 2020-01-21

Artigos

  • Educación matemática y enseñanza para la comprensión: el caso de la cultura hñahñu

    Vicente Arroyo Aguazul
    DOI: https://doi.org/10.5216/racs.v5i0.59357
  • History learning and teaching in indigenous and non-indigenous educational contexts

    Luciana Leite Silva
    DOI: https://doi.org/10.5216/racs.v5i0.59530
  • Povo indígena Apinajé: ritual da tora grande (párkaper)

    Carina Alves Alves Torres, Miguel Oliveira Costa
    DOI: https://doi.org/10.5216/racs.v5i.60382
  • Origem das plantas e de roças tradicionais do povo Karajá Iny aõwi olona

    Fábio Tuilari Tapirape
    DOI: https://doi.org/10.5216/racs.v5i.62658
  • Murals and zapatista citizenship

    Gloria Patricia Ledesma Ríos
    DOI: https://doi.org/10.5216/racs.v5i.62486
  • Experiências indígenas com a escrita: apropriação, impasses, desafios e possibilidades: educação intercultural e “A queda do Céu”

    Karla Alessandra Alves de Souza, Elias Nazareno
    DOI: https://doi.org/10.5216/racs.v5i.62341
  • Linguistic documentation in intercultural training policies for indigenous teachers

    Aline da Cruz
    DOI: https://doi.org/10.5216/racs.v5i.63405
  • Language and knowledge: reflections from the indigenous vision

    Gervasio Montero Gutenberg
    DOI: https://doi.org/10.5216/racs.v5i.63952
  • Do cuts in Brazilian public education funding threaten indigenous languages? - Akwe-Xerente scholars discuss the role of the school in maintaining their language

    Suety Líbia Alves Borges, Adalto Pizumekwa Pereira Xerente, Anderson Simrihu Xerente, Edimar Darêrkêkwa Xerente, Elivaldo Wakuke Xerente, Genivaldo Cristino Romkre Olegário Xerente, Geovane Simnãkrã Pereira Xerente, Ângela Neprerê de Brito Xerente, Gilmar Smisuite Pereira Xerente, Jacira Sekwahidi de Brito Xerente, Lenivaldo Srãpte Xerente, Luis Fernando Srêwasa Xerente, Mário André Hêsukamekwa Coelho da Silva, Nelson Srêpawe Xerente, Noel Dakawazrêkwa Xerente, Rafael Dakukre Xerente, Romerito Sõzê Xerente, Valdirei Sernãwe Calixto Xerente, Vanderley Sakruikawe Xerente, Wesley Kupsinã Silva Xerente, Manoel Moreno Waikaizapari de Carvalho
    DOI: https://doi.org/10.5216/racs.v5i.63754
  • Phonetic and phonological observations on vowels in the Wakalitesu language

    Áurea Cavalcante Santana, Vanessa Sawana Yalikawaindalossu Nambikwara, Natanael Sawentesu Nambikuara
    DOI: https://doi.org/10.5216/racs.v5i.63598
  • Mirroring in Oxum’s Abebé: for an unsubmitted mythical narrative and a transgressive pedagogy

    Luciana de Oliveira Dias
    DOI: https://doi.org/10.5216/racs.v5i.63860
  • Ensino do inglês em contexto indígena bi/tri/plurilíngue intercultural

    Rodrigo Guimarães Prudente Marquez Cotrim
    DOI: https://doi.org/10.5216/racs.v5i.65898
  • Aprender para resignificar, resignificar para aprender: el caso del fomento de una educación bilingüe para las comunidades de San Juan Chamula, Chiapas, México

    Martina Hernández Sánchez
    DOI: https://doi.org/10.5216/racs.v5.65693
  • Educação escolar indígena: uma reflexão a partir da experiência na Escola Estadual Indígena Adolfo Ramiro Levi, Terra indígena Serra da Moça, Boa Vista/ RR

    Mávera Teixeira Santos, Maxim Repetto
    DOI: https://doi.org/10.5216/racs.v5.64451

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