Political propaganda and totalitarianism

Authors

  • Adolpho Queiroz Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)
  • Kleber Carrilho Universidade Metodista de São Paulo.

DOI:

https://doi.org/10.5216/c&i.v15i2.24572

Keywords:

Advertising. Politics. Paradigms.

Abstract

This article aims to review the literature on the main paradigms of contemporary political advertising. It addresses contemporary issues spread from the theoretical views of Jean Marie Domenach, Sergei Tchackotine, Jahr Nelson Garcia, Antonio Gramsci, Max Weber, Pizarroso Quintero, Peter Burke, Machiavelli, among others.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Adolpho Queiroz, Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)

Pós-doutor em comunicação pela Universidade Federal Fluminense e professor da Universidade Presbiteriana Mackenzie.

Kleber Carrilho, Universidade Metodista de São Paulo.

Doutor em comunicação e professor da Universidade Metodista de São Paulo.

Published

2013-06-11

How to Cite

QUEIROZ, A.; CARRILHO, K. Political propaganda and totalitarianism. Comunicação & Informação, Goiânia, Goiás, v. 15, n. 2, p. 97–115, 2013. DOI: 10.5216/c&i.v15i2.24572. Disponível em: https://revistas.ufg.br/ci/article/view/24572. Acesso em: 23 nov. 2024.

Issue

Section

Artigos