Qualidade Social da educação na primeiríssima infância: docência em foco

Authors

  • Dilma Antunes Silva Universidade Federal de São Paulo )Unifesp), São Paulo, São Paulo, Brasil, dilmasilva7@hotmail.com
  • Rodnei Pereira Universidade Paulista, São Paulo, Brasil, rodneipereira@uol.com.br
  • Antonio Carlos Caruso Ronca Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, (PUC-SP) , São Paulo, São Paulo, Brasil, accronca@gmail.com

DOI:

https://doi.org/10.5216/rp.v33i1.74594

Abstract

This article analysis the conceptions, the potentialities, and the specific challenges of teaching in early childhood
education from the standpoint of the social quality of education. Thus, we compared the discourses of teachers and
pedagogical coordinators who work in the municipal education system of São Paulo with those present in the
educational legislation, using document analysis and semi-structured interviews. Data analysis was inspired by
Content Analysis. The results show, among other aspects, the importance of legitimizing (social) quality indicators
constructed with the participation of educators who work in early childhood education, among other aspects.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Dilma Antunes Silva, Universidade Federal de São Paulo )Unifesp), São Paulo, São Paulo, Brasil, dilmasilva7@hotmail.com

Doutora em Educação pela PUC-SP. Professora EBTT na Unifesp. E-mail: dilmasilva7@hotmail.com.

Rodnei Pereira, Universidade Paulista, São Paulo, Brasil, rodneipereira@uol.com.br

Doutor em Educação pela PUC-SP. Professor na Universidade Paulista. E-mail: rodneipereira@uol.com.br

Antonio Carlos Caruso Ronca, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, (PUC-SP) , São Paulo, São Paulo, Brasil, accronca@gmail.com

Professor Titular no Programa de Pós-Graduação em Educação: Psicologia da Educação, da PUC-SP. E-mail: accronca@gmail.com.

Published

2022-11-23

How to Cite

SILVA, D. A.; PEREIRA, R.; RONCA, A. C. C. Qualidade Social da educação na primeiríssima infância: docência em foco. Revista Polyphonía, Goiânia, v. 33, n. 1, p. 44–61, 2022. DOI: 10.5216/rp.v33i1.74594. Disponível em: https://revistas.ufg.br/sv/article/view/74594. Acesso em: 19 dec. 2024.

Issue

Section

Dossiê Políticas públicas: propostas formativas, metodologias e avaliação