Quer brincar de charadas? Possibilidades de uso do jogo CharadesApp para ampliação e prática lexical de repertórios em língua inglesa

Authors

  • Barbra Sabota Universidade Estadual de Goiás (UEG)
  • Sarah da Silva Araújo

DOI:

https://doi.org/10.5216/rp.v30i2.65118

Abstract

The presence of Digital Information and Communication Technologies in our society has impelled us to reflect on their use in situations involving the educational context. In this documentary bibliographical study, we discuss the possibility of lexical expansion and ludic practice of lexical-semantic repertoires in English Language through the use of the free application Charades. In the application analysis, we use the table proposed by SABOTA and PEREIRA (2017) prepared for qualitative analysis of digital tools. We conclude that there are substantial opportunities to use the application to learn and practice the language in a playful way, thus indicating its use as a complementary educational tool.

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Author Biographies

Barbra Sabota, Universidade Estadual de Goiás (UEG)

Doutora em Letras e Linguística pela Universidade Federal de Goiás (UFG). Professora na Universidade Estadual de Goiás (UEG), no curso de Letras e no Mestrado Interdisciplinar em Educação, Linguagens e Tecnologias (PPG-IELT - UEG), Campus Anápolis/GO.

Sarah da Silva Araújo

Mestra em Educação, Linguagens e Tecnologias pela Universidade Estadual de Goiás (PPG-IELT - UEG). Campus Anápolis/GO.

Published

2020-08-19

How to Cite

SABOTA, B.; DA SILVA ARAÚJO, S. Quer brincar de charadas? Possibilidades de uso do jogo CharadesApp para ampliação e prática lexical de repertórios em língua inglesa. Revista Polyphonía, Goiânia, v. 30, n. 2, p. 256–279, 2020. DOI: 10.5216/rp.v30i2.65118. Disponível em: https://revistas.ufg.br/sv/article/view/65118. Acesso em: 1 jul. 2024.

Issue

Section

Dossiê: Tecnologias digitais e ensino na educação básica