ELABORATING TEACHING CASES FOR THE LAW COURSE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/ia.v47i3.72993

Abstract

In the Law Course, the curricula guidelines have suggested the insertion of actives methodologies due the complexity of the teaching-learning process. Considering that the teaching-cases, as an active learning methodology, started in Law Course, and that its construction for this propose is limited today, this article’s objective is to examinates the possibilities of construction this methodology for Law Course. The study of qualitative approach, first involved the elaboration of a Teaching Case from the theoretical standard authors of this area. After, as a second step, this text was sent to specialists who evaluated its quality. The results shows that teaching-cases are a methodology with a great potentiality, as active methodology, for Law Course, although, its elaboration is plenty of difficulties and complexities, what demand experience and technical formation.

KEYWORDS: Teaching Case. Law Course. Active Methodologies. Juridic Education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Fabyano Correa Wagner, Centro Universitário Adventista de São Paulo (UNASP), Engenheiro Coelho, São Paulo, Brasil, fabyanowagner@yahoo.com.br

Possui graduação em Direito. É Mestre em Educação pelo Centro Universitário Adventista de São Paulo (UNASP). Tem experiência na docência no ensino superior e atua na Assessoria Jurídica de órgão público.

Elize Keller-Franco, Centro Universitário Adventista de São Paulo (UNASP), São Paulo, Brasil, elizekeller@gmail.com

Possui graduação em Pedagogia. É Mestre e Doutora em Educação (Currículo) pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. Atuou como Coordenadora Pedagógica na Educação Básica e Ensino Superior. Tem experiência em docência da Educação básica, Licenciaturas e no stricto sensu em Educação. Desenvolve pesquisas em Currículo e Formação de Professores.

Dayse Cristine Dantas Brito Neri de Souza, Centro Universitário Adventista de São Paulo (UNASP), Engenheiro Coelho, São Paulo, Brasil, dayse.souza@ucb.org.br

Tem Pós-doutoramento (2009) e Doutoramento em Ciências da Educação (2006) pela Universidade de Aveiro, Portugal. Licenciada em Ciências Sociais pela Faculdade de Filosofia do Recife FAFIRE/UFPE (1989) e membro do Centro de Investigação CIDTFF da Universidade de Aveiro, onde foi investigadora e professora visitante. Autora do Software IARS® e formadora do software webQDA®. Atualmente é docente no Centro Universitário Adventista de São Paulo – Campus Engenheiro Coelho (UNASP-EC) e membro do Grupo de Pesquisa CNPq EDeTEC.

Published

2023-01-03

How to Cite

WAGNER, F. C.; KELLER-FRANCO, E.; SOUZA, D. C. D. B. N. de. ELABORATING TEACHING CASES FOR THE LAW COURSE. Journal Inter-Ação, Goiânia, v. 47, n. 3, p. 1118–1138, 2023. DOI: 10.5216/ia.v47i3.72993. Disponível em: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/72993. Acesso em: 17 jul. 2024.