SUPLLY CONDITIONS IN SECONDARY SCHOOL IN ALAGOAS AND GOIÁS STATES: CHALLENGES TO SUCCESSFUL PERMANENCE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/ia.v47i3.72179

Abstract

This article approaches the supply conditions in Secondary School in Alagoas and Goiás states. Indicators from the School Census of 2016 and 2019 were used. Dialectics was adopted as a theoretical-methodological approach. The study points out the educational inequalities between two states of the same nation and the distance that both are from the materialization of what is proposed in the goals of National Education Plan (2014-2024). Data analysis revealed challenges related to the school and to the teacher. It is relevant and urgent that all young people between the ages of 15 and 17 attend the Secondary School, as well teachers have adequate training and working conditions and, last but not least, that schools with adequate infrastructure.

KEYWORDS: Educational Policies. Secondary School. Infrastructure. Work Conditions.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Mônica de Morais Sampaio Silva, Secretaria Municipal de Saúde (SMS), Maceió, Alagoas, Brasil, monkamorais@hotmail.com

Possui graduação em Enfermagem e Obstetrícia pela Universidade Federal de Alagoas – UFAL (1997), Pós-Graduação em Saúde Pública pela Universidade Federal de Alagoas (1999), Mestrado em Educação pela Universidade do Sul de Santa Catarina – UNISUL (2022). Enfermeira em Saúde Pública pela Secretaria Municipal de Saúde, Maceió, Alagoas, Brasil. Docente do Centro de Ensino Santa Juliana (2000).

Gilvan Luiz Machado Costa, Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL), Tubarão, Santa Catarina, Brasil, gilvan.costa@unisul.br

Possui graduação em Matemática: Licenciatura pela Universidade do Extremo Sul Catarinense (1986), Mestrado em Educação Matemática pela Universidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho” (1999) e Doutorado em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (2004). Docente Permanente do Programa de Pós-graduação em Educação (PPGE-Unisul) da Universidade do Sul de Santa Catarina (2004).

Published

2023-01-03

How to Cite

SILVA, M. de M. S.; COSTA, G. L. M. SUPLLY CONDITIONS IN SECONDARY SCHOOL IN ALAGOAS AND GOIÁS STATES: CHALLENGES TO SUCCESSFUL PERMANENCE. Journal Inter-Ação, Goiânia, v. 47, n. 3, p. 1064–1081, 2023. DOI: 10.5216/ia.v47i3.72179. Disponível em: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/72179. Acesso em: 17 jul. 2024.