QUALIFICATION OF FIELD EDUCATORS: THE CASE OF THE EARTH SCHOOLPROGRAM

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/ia.v47i2.71925

Abstract

The field educators qualification, facing these backs of the present time is the main subject of this article. First o fall, we understand that they are important agents to unveil the agrobusiness speech regards Agriculture sustainability. Subsequently, the importance of the public politics of the Earth School was addressed, in Paraná state, for the continued qualification of field educators as builders of agroecology. The field educators qualification, in this perspective, is not impartial and is committed to the valorization and continuity of the Peasant Agriculture Field and the fight of the Agribusiness Field, therefore, it is articulated to the fight for another project of society.

KEYWORDS: Agroecology. Agribusiness. Earth School. Field Educators Qualification.

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Author Biographies

Ana Cristina Hammel, Universidade Federal da Fronteira Sul (UFFS), Laranjeiras do Sul, Paraná, Brasil, ana.hammel@uffs.edu.br

É professora da Universidade Federal da Fronteira Sul (UFFS), Campus Laranjeiras do Sul/PR, onde atua nos cursos de Licenciatura em Educação do Campo, Ciências Sociais e Humanas e Ciências da Natureza. É doutora em História pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) e mestra em Educação pela mesma universidade. Entre os temas que pesquisa, encontram-se: Questão Agrária, Educação do Campo e Formação de Professores.

Tânia Mara de Bastiani, Universidade Estadual do Centro-Oeste do Paraná (UNICENTRO), Guarapuava, Paraná, Brasil, taniamaradb@gmail.com

É professora colaboradora da Universidade Estadual do Centro-Oeste do Paraná (UNICENTRO), em Guarapuava/PR, onde atua no curso de “Licenciatura em pedagogia: docência na Educação Infantil e anos iniciais do Ensino Fundamental no contexto do campo”. É mestra em Educação pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) e doutora em História pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE). Entre os temas que pesquisa, encontram-se: Questão agrária no Brasil, Movimentos sociais do campo e Educação do campo.    

Published

2022-08-31

How to Cite

HAMMEL, A. C.; BASTIANI, T. M. de . QUALIFICATION OF FIELD EDUCATORS: THE CASE OF THE EARTH SCHOOLPROGRAM. Journal Inter-Ação, Goiânia, v. 47, n. 2, p. 563–579, 2022. DOI: 10.5216/ia.v47i2.71925. Disponível em: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/71925. Acesso em: 21 dec. 2024.