TEACHER´S PRECEPTIONS ABOUT TEACHING ENGLISH IN A SMALL CITY IN SANTA CATARINA STATE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/ia.v45i3.64424

Abstract

This article will present some perceptions of teachers about the teaching of English with regard to teacher´s training, working conditions and, pedagogical resources available to them. It is a qualitative study. Questionnaires were answered by the English teachers of the city and an interview with four of these teachers was made. From the analysis it was possible to understand that there is an absence of specific continuous qualification for English teaching and for this reason, they look for alternatives to stay up to date. There is a perception that the time for the development of language skills is limited even there are available pedagogical resources. Regarding the use of textual genres, there is small spectrum of options, such as, lyrics, dialogs and games, indicating a tendency to ludic themes. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Cremilda Martins Fuerst, Universidade da Região de Joinville (UNIVILLE), Joinville, Santa Catarina, Brasil, cremilda40.f@gmail.com

Graduada em Letras Português Inglês pela Universidade do Contestado (2008) e em Letras Português Espanhol pela Universidade Estadual de Ponta Grossa (2015). Pós-graduada em Metodologias Inovadoras do Ensino de Línguas: Português Inglês pela Associação Catarinense de Ensino Faculdade Guilherme Guimbala (2008). Mestre em Educação na Universidade da Região de Joinville - UNIVILLE (Joinville – SC).

Rosana Mara Koerner, Universidade da Região de Joinville (UNIVILLE), Joinville, Santa Catarina, Brasil, rosanamarakoerner@hotmail.com

Graduada em Letras e Pedagogia, com mestrado e doutorado em Linguística Aplicada à Língua Materna pela Universidade Estadual de Campinas - UNICAMP. É professora nos cursos de Letras e Pedagogia e no Mestrado em Educação da Universidade da Região de Joinville – UNIVILLE, em Joinville, Santa Catarina.

Published

2021-01-15

How to Cite

FUERST, C. M.; KOERNER, R. M. TEACHER´S PRECEPTIONS ABOUT TEACHING ENGLISH IN A SMALL CITY IN SANTA CATARINA STATE. Journal Inter-Ação, Goiânia, v. 45, n. 3, p. 969–984, 2021. DOI: 10.5216/ia.v45i3.64424. Disponível em: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64424. Acesso em: 17 jul. 2024.