Estágio na educação infantil: formação de professores em contexto de ensino remoto emergencial

Authors

  • Fabiane Lopes de Oliveira Universidade Federal de Goiás (UFG), Goiânia, Goiás, Brasil, fabiane_oliveira@ufg.br
  • Marilza Vanessa Rosa Suanno Universidade Federal de Goiás (UFG), Goiânia, Goiás, Brasil, marilzasuanno@uol.com.br

DOI:

https://doi.org/10.5216/rp.v33i2.74862

Abstract

This article aims to present reflections on the Compulsory Curricular Internship of the Pedagogy Course developed
in early childhood education in the context of emergency remote teaching. It is understood that the internship, as
a curricular component, plays an important role in the articulation between theory and practice in teacher
education, as it is an educational act that organizes formative interfaces and because it produces dialogues with
professional practice and the field of action.

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Author Biographies

Fabiane Lopes de Oliveira, Universidade Federal de Goiás (UFG), Goiânia, Goiás, Brasil, fabiane_oliveira@ufg.br

Doutora em Educação na linha de teoria e Prática (PUCPR). Professora do curso de Pedagogia da Faculdade de Educação da Universidade Federal de Goiás/UFG.

Marilza Vanessa Rosa Suanno, Universidade Federal de Goiás (UFG), Goiânia, Goiás, Brasil, marilzasuanno@uol.com.br

Pós-doutorado pela Universidade Federal do Tocantins (UFT). Doutora em Educação pela Universidade Católica de Brasília UCB; Professora efetiva da Faculdade de Educação da Universidade Federal de Goiás UFG. Professora do Programa de Pós-Graduação em Educação PPGE/FE/UFG.

Published

2022-12-27

How to Cite

OLIVEIRA, F. L. de; SUANNO, M. V. R. Estágio na educação infantil: formação de professores em contexto de ensino remoto emergencial. Revista Polyphonía, Goiânia, v. 33, n. 2, p. 77–92, 2022. DOI: 10.5216/rp.v33i2.74862. Disponível em: https://revistas.ufg.br/sv/article/view/74862. Acesso em: 27 jul. 2024.