Qualidade, diversidade e diferenças em livros ilustrados: uma experiência no ensino de literatura infantil

Authors

  • Newton Freire Murce Filho Universidade Federal de Goiás (UFG), Goiânia, Goiás, Brasil, murce@ufg.br
  • Suyanne Martins Costa Centro de Ensino e Pesquisa Aplicada à Educação (CEPAE), Goiânia, Goiás, Brasil, suyanne.19@hotmail.com
  • Filipe Araújo Costa Centro de Ensino e Pesquisa Aplicada à Educação (CEPAE), Goiânia, Goiás, Brasil, filipecostaa136@gmail.com
  • Giovanna Garcia Costa Lima Centro de Ensino e Pesquisa Aplicada à Educação (CEPAE), Goiânia, Goiás, Brasil, jollielima8@gmail.com

DOI:

https://doi.org/10.5216/rp.v32i2.70850

Abstract

This study is an experience with young students in the teaching of children’s literature. It sets out to discuss the issue of quality in children’s literature, particularly in picture books for children, considering their presence down through history and the changes they have undergone over time. In addition to this historical view, it focuses on how diversity and differences are represented in a selection of international picture books which were analyzed.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Newton Freire Murce Filho, Universidade Federal de Goiás (UFG), Goiânia, Goiás, Brasil, murce@ufg.br

Professor do Centro de Ensino e Pesquisa Aplicada à Educação (CEPAE), da Universidade Federal de Goiás (UFG). O docente pesquisa nas áreas de ensino-aprendizagem de línguas, literatura infantil e juvenil, psicanálise e teatro. Orcid: https://orcid.org/0000-0002-4901-2905.

Suyanne Martins Costa, Centro de Ensino e Pesquisa Aplicada à Educação (CEPAE), Goiânia, Goiás, Brasil, suyanne.19@hotmail.com

Estudante do Centro de Ensino e Pesquisa Aplicada à Educação (CEPAE), da UFG. Foi bolsista de Iniciação Científica Júnior (UFG/CNPq). Orcid: https://orcid.org/0000-0003-4089-4478.

Filipe Araújo Costa, Centro de Ensino e Pesquisa Aplicada à Educação (CEPAE), Goiânia, Goiás, Brasil, filipecostaa136@gmail.com

Estudante do Centro de Ensino e Pesquisa Aplicada à Educação (CEPAE), da UFG. Foi bolsista de Iniciação Científica Júnior (UFG/CNPq). Orcid: https://orcid.org/0000-0003-4651-6136.

Giovanna Garcia Costa Lima , Centro de Ensino e Pesquisa Aplicada à Educação (CEPAE), Goiânia, Goiás, Brasil, jollielima8@gmail.com

Estudante do Centro de Ensino e Pesquisa Aplicada à Educação (CEPAE), da UFG. Foi bolsista de Iniciação Científica Júnior (UFG/CNPq). Orcid: https://orcid.org/0000-0001-5118-3765.

Published

2021-11-18

How to Cite

FREIRE MURCE FILHO, N.; MARTINS COSTA, S.; ARAÚJO COSTA, F.; GARCIA COSTA LIMA , G. Qualidade, diversidade e diferenças em livros ilustrados: uma experiência no ensino de literatura infantil. Revista Polyphonía, Goiânia, v. 32, n. 2, p. 238–254, 2021. DOI: 10.5216/rp.v32i2.70850. Disponível em: https://revistas.ufg.br/sv/article/view/70850. Acesso em: 17 jul. 2024.