A mídia como artefato cultural e suas contribuições para a docência: diálogos sobre o uso do celular em sala de aula

Authors

  • Luciane Cristina Silva Rede Estadual de Educação do Paraná
  • Denise Rosana da Silva Moraes Centro de Educação, Letras e Saúde (CELS)

DOI:

https://doi.org/10.5216/rp.v30i2.65109

Abstract

This expanded text proposes to discuss a master’s research in progress, linked to the Stricto Sensu Post-Graduation Society, Culture and Borders, linked to the State University of the West of Paraná-UNIOESTE, in Foz do Iguaçu. With the aim of focusing on teacher training, the research proposed the creation of an extension project, a group of studies, on the media theme. This project entitled “Media as a cultural artifact and its contributions to teaching” is born from scientific research on this subject and from the empirical observation in the daily school life of conflicts about the use of media instruments as part of its methodological heritage. In this text the objective is to reflect on the use of the cell phone in the classroom configuring the perspectives of the students and teachers and their debates during the group meetings.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Luciane Cristina Silva, Rede Estadual de Educação do Paraná

Aluna do programa de pós-graduação stricto-sensu em Sociedade, Cultura e Fronteiras – mestrado, na Universidade Estadual do Oeste do Paraná – UNIOESTE/Foz do Iguaçu. Pedagoga da rede estadual de Educação Básica do Paraná.

Denise Rosana da Silva Moraes, Centro de Educação, Letras e Saúde (CELS)

Doutora em educação pela Universidade Estadual de Maringá (UEM), professora adjunta do Centro de Educação, Letras e Saúde (CELS), da Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE/Foz do Iguaçu. Docente e Coordenadora do Programa de Pós-Graduação Strictu Sensu Interdisciplinar em Sociedade, Cultura e Fronteiras.

Published

2020-08-19

How to Cite

SILVA, L. C.; DA SILVA MORAES, D. R. A mídia como artefato cultural e suas contribuições para a docência: diálogos sobre o uso do celular em sala de aula. Revista Polyphonía, Goiânia, v. 30, n. 2, p. 117–137, 2020. DOI: 10.5216/rp.v30i2.65109. Disponível em: https://revistas.ufg.br/sv/article/view/65109. Acesso em: 27 jul. 2024.

Issue

Section

Dossiê: Tecnologias digitais e ensino na educação básica