Atividades não presenciais mediadas pelas tecnologias: aportes para o ensino de língua espanhola
DOI:
https://doi.org/10.5216/rp.v30i2.65107Abstract
The high school classroom courses begin to include a percentage of the course load in distance learning activities, which demands from their professionals a continuous search for the improvement of pedagogical practices. In a constantly evolving world, the necessity to keep connected to the other is a reality that presupposes the integration of diverse knowledge in a network of knowledge that is built with each click. Since 2016, 20% of the course load of the Agricultural Technician course Integrated to High School at Federal Institute of Education, Science and Technology (IFRO) - Colorado do Oeste Campus can be offered through distance learning practices. This study aims to analyze the contributions of nonpresent activities mediated by technologies for Spanish language teaching. The research used a qualitative approach based on the action research method. The analyzes show that non-present activities provided greater contact with the language, as well as made possiblethe interaction between students who “risk” freely in the Hispanic language, acquiringconfidence in language learning.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2020-08-19
How to Cite
SASSET, R. S. Atividades não presenciais mediadas pelas tecnologias: aportes para o ensino de língua espanhola. Revista Polyphonía, Goiânia, v. 30, n. 2, p. 96–116, 2020. DOI: 10.5216/rp.v30i2.65107. Disponível em: https://revistas.ufg.br/sv/article/view/65107. Acesso em: 11 mar. 2025.
Issue
Section
Dossiê: Tecnologias digitais e ensino na educação básica
License
Política de direitos autorais (acesso livre). Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: Autores mantém os direitos autorais e concedem à Revista Polyphonía o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).