CHALLENGES AMONG UNDERGRADUATE STUDENTS

Professional adaptability and search for self-esteem

Authors

Keywords:

Career adaptability, emotional intelligence, self-esteem

Abstract

The work is a review of an international scientific article, published in a relevant journal - International Journal of Adolescent and Youth. The original work was published in English, in the United Kingdom, in a journal whose scope is to identify, examine and compare issues, problems and social policies related to young students around the world. As a practical contribution, we emphasize that this journal deserves the attention of researchers and professionals in the Greater Area of ​​Human Sciences. Reviews are great agile and analytical scientific tools for producing, socializing and sharing instructive study materials for academic and professional environments, highlighting the main points of a work, saving resources for its readers. An academic and critical review aims to interpret a scientific publication with the aim of generating discussions, insights, or even the decision to consume the original work itself. It is believed that the social and practical contributions of the project stimulate the circulation of cutting-edge knowledge, extension and research activities and greater exchange between the academic community.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ademir Ribeiro Predes Junior, Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ), Seropédica, Rio de Janeiro, Brasil, ademirpredes@ufrrj.br

Mestre Profissional pelo Programa de Pós-Graduação em Gestão e Estratégia e Bacharel em Administração pela Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro. Servidor técnico-administrativo em educação, Vice-diretor do Departamento de Esportes e Lazer da Pró-reitoria de Extensão da UFRRJ e Tutor à Distância do CEDERJ no Curso de Bacharelado em Administração da UFRRJ. Pesquisador do GECAPEP - Grupo de Pesquisas  Gestão de Carreira e Planejamento Estratégico Pessoal

Wellington dos Santos Fortunato, Centro de Educação a Distância do Rio de Janeiro (CEDERJ), Três Rios, Rio de Janeiro, Brasil, wfortunato@outlook.com.br

Wellington dos Santos Fortunato atua como tutor presencial na disciplina de Introdução à Administração e Comportamento Organizacional no Consórcio Centro de Educação a Distância do Rio de Janeiro (CEDERJ). É graduado em Administração de Empresas pela Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ. Possui pós-graduação em Gestão Estratégica em Saúde (2023) e em Gestão de Pessoas (2024). Além disso, é pesquisador registrado no CNPq, integrando o Grupo de Pesquisas GeCaPEP – Gestão de Carreiras e Planejamento Estratégico Pessoal. Suas principais linhas de pesquisa e interesses de investigação incluem planejamento estratégico pessoal, gestão de carreiras, liderança empresarial, gestão estratégica de pessoas e rotatividade de empregados.

Marcello Vinicius Doria Calvosa, Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ), Seropédica, Rio de Janeiro, Brasil, mvcalvosa@yahoo.com.br

Professor Associado – DCAd.UFRRJ / Líder do Grupo de Pesquisas GeCaPEP – CNPq/UFRRJ / Bacharel em Administração Pública e em Administração de Empresa - UFRRJ, Pós-graduado em Docência do Ensino Superior - UFRRJ, Pós-graduado em Estatística Aplicada – USP, Mestre em Estratégia e Negócios - UFRRJ, Doutor em Administração - FEA.USP / Coordenador de Extensão e de Projetos do DCAd.UFRRJ / Coordenador de Área EaD Administração - CEDERJ e UAB / Coordenador Geral do Programa de Extensão DEGECAR – UFRRJ / Avaliador Institucional do INEp.Basis/MEC.

Published

2025-01-14

How to Cite

PREDES JUNIOR, Ademir Ribeiro; FORTUNATO, Wellington dos Santos; CALVOSA, Marcello Vinicius Doria. CHALLENGES AMONG UNDERGRADUATE STUDENTS: Professional adaptability and search for self-esteem. Revista UFG, Goiânia, v. 24, n. 30, 2025. Disponível em: https://revistas.ufg.br/revistaufg/article/view/80158. Acesso em: 5 dec. 2025.

Issue

Section

Resenha