Asocial technology at the indigenous school of Aldeia Tereguá (Avaí, SP)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/revufg.v20.63749

Abstract

The main objective of this extension project was to pro-mote social technology for the indigenous community of the Te-reguá village, inserted in the Araribá indigenous land (Avaí, SP), sharing agroecological knowledge and methodologies, related to the planning and establishment of an agroforestry system, in the sense of contribute to the environment and culture of these peo-ples. As a result, an agro-ecological school garden was established, which was already producing food by the end of 2018. The success of the project made the community increase its area for cultiva-tion, in addition to the school, and already appropriated the social technology shared by the team.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Luciene Cristina Risso, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Ourinhos, São Paulo, Brasil, luciene@ourinhos.unesp.br

Profa.Dra. do Curso de Geografia da UNESP, campus de Ourinhos SP.

Edmilson Ferreira Silva, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Ourinhos, São Paulo, Brasil, edmilson_dasilva@hotmail.com

Discente da Universidade Estadual Paulista (UNESP), campus Ourinhos.

Giovanna Carolina Fabiano, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Ourinhos, São Paulo, Brasil, giovanna_carolina94@hotmail.com

Licenciada e bacharel em Geografia pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (2017/2019). Tem experiência na área da educação. Participou do CACUO (Cursinho Alternativo da Unesp Ourinhos) de 2013 até 2017 como coordenadora bolsista e professora voluntária do projeto. Participou do CENPEA (Centro de Estudos de Percepção e Educação Ambiental) também na Unesp, campus de Ourinhos em um projeto na Aldeia Tereguá, Terra Indígena Araribá.

Eduardo Marques, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Ourinhos, São Paulo, Brasil, dudu-ddo@hotmail.com

Graduando em Bacharelado e Licenciatura no Curso de Geografia pela Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho". - Campus de Ourinhos. Foi monitor da disciplina de Pedologia no Curso de Geografia (2017).

Published

2020-07-06

How to Cite

RISSO, L. C.; SILVA, E. F.; FABIANO, G. C. .; MARQUES, E. Asocial technology at the indigenous school of Aldeia Tereguá (Avaí, SP). Revista UFG, Goiânia, v. 20, n. 26, 2020. DOI: 10.5216/revufg.v20.63749. Disponível em: https://revistas.ufg.br/revistaufg/article/view/63749. Acesso em: 23 nov. 2024.

Issue

Section

Artigos