Assessment practices in instrumental music classroom

Autores

DOI:

https://doi.org/10.5216/mh.v23.74384

Palavras-chave:

Keywords: assessment, instrumental music, music classroom.

Resumo

O estudo pretende identificar, explorar, analisar e discutir as dimensões, estratégias e ferramentas de avaliação presentes na sala de aula de instrumento. Realizado no contexto da formação de professores de música no ensino superior português, o estudo teve uma abordagem qualitativa, descritiva e interpretativa. Os resultados indicam: (i) práticas/estratégias de avaliação multidimensional, (ii) não é visível o desenvolvimento e discussão em grupo (aluno-aluno e professor-aluno) do processo de avaliação, e (iii) o não envolvimento dos alunos no desenvolvimento de uma avaliação participativa.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Mário Cardoso, Instituto Politécnico de Bragança, Portugal, cardoso@ipb.pt

Doctor in Educational Sciences (Music Education) and Master in Music Pedagogy (Classical Guitar). He is a Professor at the Higher School of Education of the Polytechnic Institute of Bragança where he works as Coordinator of the Department of Music Education, Director of the Master's Degree in Music Education, and Vice-Coordinator of the Research Center in Basic Education. Develops a regular artistic and investigative activity in the field of Music, Performing Arts, and Music Education. It has numerous publications in these areas, including books, book chapters, and articles in national and international journals. He is a member of several international associations and a member of the editorial and advisor board in numerous international journals and conferences.

Downloads

Publicado

2023-08-20

Como Citar

CARDOSO, M. Assessment practices in instrumental music classroom. Música Hodie, Goiânia, v. 23, 2023. DOI: 10.5216/mh.v23.74384. Disponível em: https://revistas.ufg.br/musica/article/view/74384. Acesso em: 18 nov. 2024.

Edição

Seção

Artigos