STUDENT ASSISTANCE AT THE FEDERAL INSTITUTE OF ACRE: A VIEW FROM THE INSTITUTIONAL DOCUMENTS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/ia.v48i1.74778

Abstract

The article aims to describe and make an overview of Ifac's national and local student assistance policies, with a view to the permanence and success of quota students. Documentary and bibliographical research was used, through a qualitative and exploratory approach. After analyzing and reading the selected material, the data were examined according to Minayo (2016). It was observed that since the beginning of its activities, Ifac has shown concern for students based on the development of actions listed in the Pnaes Decree and which, by reformulating its regulations, favored the promotion of the permanence and success of its students with institutional policy, as an example, based on the implementation of socioeconomic support programs, contributing to the permanence and success of quota students.

KEYWORDS: Student Assistance; Permanence; Success; Federal Institute of Acre.

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Author Biographies

Lorena Rodrigues Barbosa, Universidade Federal do Acre (UFAC), Rio Branco, Acre, Brasil, lorena.0504@hotmail.com

Possui graduação em Ciências Econômicas (bacharelado) pela Universidade Federal do Acre – UFAC (2003), Pós-Graduação em Gestão Pública com Ênfase no Controle Externo pela  Facinter  (2011). Economista da Universidade Federal do Acre (2008).

Mário Sérgio Pedroza Lobão, FEDERAL INSTITUTE OF ACRE

Possui graduação em Ciências Econômicas (bacharelado) pela Universidade Federal do Acre – UFAC (2012), Especialização em Gestão Administrativa da Educação pela Escola Aberta do Brasil (2013), Mestrado em Desenvolvimento Regional pela Universidade Federal do Acre (2015), Doutorado em Desenvolvimento Regional e Agronegócio pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná (2018) e, atualmente, é Pós-doutorando em Desenvolvimento Rural pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2022). Docente de Economia do Ensino Básico, Técnico e Tecnológico e do Mestrado Profissional em Educação Profissional e Tecnológica (ProfEPT) no Instituto Federal do Acre – IFAC (2013).

Published

2023-05-17

How to Cite

BARBOSA, L. R.; LOBÃO, M. S. P. STUDENT ASSISTANCE AT THE FEDERAL INSTITUTE OF ACRE: A VIEW FROM THE INSTITUTIONAL DOCUMENTS. Journal Inter-Ação, Goiânia, v. 48, n. 1, p. 259–274, 2023. DOI: 10.5216/ia.v48i1.74778. Disponível em: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/74778. Acesso em: 20 dec. 2024.

Issue

Section

Artigos