HIGH SCHOOL, COMPREHENSIVE EDUCATION AND EXTENDED TIME IN LATIN AMERICA

Authors

Abstract

This is a review of the recently published collection entitled ENSINO MÉDIO, EDUCAÇÃO INTEGRAL AND TIME EXTENDED IN LATIN AMERICA which brings together a set of studies and research on full-time and extended-time education in Latin America by renowned researchers. the studies make a contribution to the current debate on the problem.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Douglas Francisco Almeida dos Santos, Universidade de Passo Fundo (UPF), Passo Fundo, Rio Grande do Sul, Brasil, 184197@upf.br

Acadêmico do Curso de Filosofia, bolsista Pibic/UPF no projeto Políticas Curriculares para o Ensino Médio, integrante do grupo de Estudos e Pesquisas sobre Educação Superior (GEPES/UPF).

Altair Alberto Fávero, Universidade de Passo Fundo (UPF), Passo Fundo, Rio Grande do Sul, Brasil, altairfavero@gmail.com

Doutor em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Professor do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Passo Fundo. Coordenador do Grupo de Estudos e Pesquisas em Educação Superior (GEPES – UPF/RS).

Camila Chiodi Agostini, Universidade de Passo Fundo (UPF), Passo Fundo, Rio Grande do Sul, Brasil, camila.chiodi.agostini@gmail.com

Doutoranda em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Passo Fundo - UPF/RS. Mestre Interdisciplinar em Ciências Humanas pela UFFS, Campus Erechim/RS. Pós-graduada em Direito Público pela IMED – Passo Fundo/RS (2010). Pedagoga, graduada pela Universidade Anhanguera – Unidade Passo Fundo/RS (2018). Bacharel em Direito, graduada pela Universidade Luterana do Brasil (2008). Advogada Licenciada. Servidora pública federal junto a Universidade Federal da Fronteira Sul – UFFS, Campus Passo Fundo/RS.

Published

2023-09-04

How to Cite

SANTOS, D. F. A. dos; FÁVERO, A. A.; AGOSTINI, C. C. HIGH SCHOOL, COMPREHENSIVE EDUCATION AND EXTENDED TIME IN LATIN AMERICA. Journal Inter-Ação, Goiânia, v. 48, n. 2, p. 583–587, 2023. Disponível em: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/73092. Acesso em: 21 dec. 2024.