DEMOCRATIZAÇÃO DA EDUCAÇÃO SUPERIOR: UM OLHAR SOBRE A FORMAÇÃO DE PROFESSORES NA MODALIDADE A DISTÂNCIA

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/ia.v45i3.62107

Abstract

The purpose of this article is to discuss the higher education expansion, especially the teacher formation in distant learning. We present statistical data of the Higher Education Census for the year 2017, which demonstrates a significant increase in student applications over the last ten years. By analyzing this data, we found that this expansion mainly in the private sector. Therefore, based on critical authors, we look forward to discussing the dominance of this sector in the education field, whose main purpose is profit, so that we can understand whether the higher education, through private means, have contributed to the democratization or to the commodification of education. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Raquel Hissae Nagase, Universidade Estadual de Maringá(UEM), Maringá, Paraná, Brasil, kelnagase_@hotmail.com

Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Educação na Universidade Estadual de Maringá (PPE/UEM). Graduada em pedagogia e mestre em Educação pela mesma instituição. Professora da Educação Básica. Pesquisadora do Geduc e membro do GPEaDTec.

Ana Paula de Souza Santos, Universidade Estadual de Maringá(UEM), Maringá, Paraná, Brasil, contato.profanapaula@gmail.com

Mestranda em Educação pelo PPE/UEM. Bolsista CAPES. Graduada em ciências sociais pela mesma instituição e membro do GPEaDTec

Maria Luisa Furlan Costa, Universidade Estadual de Maringá(UEM), Maringá, Paraná, Brasil, luisafurlancosta@gmail.com

Professora do Programa de P´´´os-Graduação em Educação da Universidade Estadual de Maringá (PPE/UEM). Doutorada em Educação pela Universidade Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP/Araraquara). Lidera o Grupo de Pesquisa em Educação a Distância e Tecnologias Educacionais (GPEaDTEC).

Published

2020-12-14

How to Cite

NAGASE, R. H.; SANTOS, A. P. de S.; COSTA, M. L. F. DEMOCRATIZAÇÃO DA EDUCAÇÃO SUPERIOR: UM OLHAR SOBRE A FORMAÇÃO DE PROFESSORES NA MODALIDADE A DISTÂNCIA. Journal Inter-Ação, Goiânia, v. 45, n. 3, p. 763–775, 2020. DOI: 10.5216/ia.v45i3.62107. Disponível em: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/62107. Acesso em: 17 jul. 2024.