Expediente (Ficha Catalográfica)
DOI:
https://doi.org/10.5216/ia.v33i2.6073Abstract
INTER
lAÇÃO
REVISTA DA FACULDADE DE EDUCAÇÃO DA UFG
UNIVERSIDADE FEDERAL DE GOIÁS
Reitor
Edward Madureira Brasil
FACULDADE DE EDUCAÇÃO
Direção
Ged Guimarães
Susie Amâncio Gonçalves de Roure
EDITOR
Cristóvão Giovani Burgarelli
COMISSÃO EXECUTIVA
Ged Guimarães, João Ferreira Oliveira, José Antunes Marques,
Márcio Penna Corte Real, Núbia Ferreiro Ribeiro e Sílvia Rosa da Silva Zanolla
COORDENADORA DO DOSSIÊ
Ivone Garcia Barbosa
CONSELHO EDITORIAL
Almerindo Janela Afonso (Minho/Portugal), Armando Alcântara Santuário (UNAM/México),
Bernadete Angelina Gatti (PUC/SP), ), Bruno Bontempi Júnior (PUC/SP), Cecília
Hanna Mate (USP), Cristiano G. Di Giorgi (UNESP), Dulce Barros de Almeida, Ildeu
Moreira Coêlho, Isabel Ibarra Cabrera (UFG), José Carlos Libâneo (UCG), José Leon
Crochik (USP), Marcos C. S. Loureiro (UFG), Marília Gouvêa de Miranda (UCG),
Maria Egilda C. Sjôstrand (UCV/Venezuela), Miguel Gonzales Arroyo (PUC/MG),
Mirza Seabra Toschi (UEG), Monique Andries Nogueira (UFRJ), Nilda Guimarães
Alves (UERJ), Núbia Ferreira Ribeiro (UFG), Odair Sass (PUC/SP), Olgária Chain
Féres Matos (USP), Raul Antônio Bernal Meza (UNC/Argentina), Roberto Donoso
(Universidad de Los Andes/Venezuela), Selma Garrido Pimenta (USP), Sílvia Lúcia B.
Braggio (UFG), Sonia Xavier de Almeida Borges (UVA/RJ), Walderês Nunes Loureiro
(FESURV), Yoshie Ussani Ferrari Leite (UNESP).
PARECERISTAS AD HOC/2008
Ângela Cristina Belém Mascarenhas, Angelita Pereira de Lima, Jadir de Morais Pessoa,
Marcos Antônio Soares, Nelson Cardoso Amaral.
INTER
lAÇÃO
REVISTA DA FACULDADE DE EDUCAÇÃO DA UFG
33
N.2 JULHO / DEZEMBRO 2008
Revisão:
Luís Araujo Pereira
Patrick John O’Sullivan (Inglês)
Bolsista:
Daniele B. de Andrade
Projeto gráfico da capa:
Soraia Kalil Guimarães
Ilustração da capa:
“Menina com regador”
Renoir, 1876
Editoração:
Marcus Lisita Rotoli
Preparação de originais:
Edivan Nunes
Apoio especial:
Programa de Apoio às Publicações Periódicas Científicas da UFG
INTER-AÇÃO é uma publicação semestral da Faculdade de Educação da Universidade Federal
de Goiás e do Programa de Pós-Graduação em Educação – FE/UFG. Seu objetivo consiste em
publicar, mediante avaliação por pares do Conselho editorial ou pareceristas ad hoc, trabalhos
inéditos resultantes de estudos teóricos e pesquisas sobre educação, abrangendo, portanto, as
seguintes temáticas ou linhas de pesquisa: Cultura e processos educacionais; Estado e políticas
educacionais; Formação e profissionalização docente; Trabalho e movimentos sociais.
Ficha catalogr"fica
INTER-AÇÃO. Revista da Faculdade de Educação, UFG, v. 1, 1975
– Goiânia: Editora da UFG, 1975 – v. 33, n. 2, jul./dez./2008.
Semestral.
ISSN: 0101-7136
1. Universidade Federal de Goiás – Faculdade de Educação – Periódicos.
CDU 370
Indexada em:
Edubase (Faculdade de Educação da Unicamp – Brasil)
Iresie (Índice de Revistas de Educación Superior y Investigación – México)
Bibliografia Brasileira de Educa
ção – BBE. CIBEC/INEP/MEC
IBICT/SEER (http://seer.ibict.br/)
Permuta, assinatura e venda:
Faculdade de Educação–UFG, Centro de Divulgações e Publicações (CDP). Rua
Delenda Rezende de Melo, s/n, Setor Universitário, Goiânia – Goiás. CEP: 74.605-
050 - Fones: (62) 32096319, 32096201 - Fax: (62) 35211879 ou 35211880 - E.mail:
cdpperiodicos@fe.ufg.br; crgiovani@gmail.com - Home page: www.revistas.ufg.br.
Circulação: a partir de dezembro de 2008
Tiragem: 600 exemplares
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Inter-Ação uses the Creative Commons Attribution 4.0 License for Open Access Journals (Open Archives Initiative - OAI) as the basis for the transfer of rights. Open access means making documents available on the Internet free of charge, so that users can read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full text of documents, process them for indexing, use them as input data for software programs, or use them for any other lawful purpose, without financial, legal, or technical barriers.
Authors publishing in this journal agree to the following conditions:
1) Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License, which permits redistribution of the work with attribution and first publication in this journal.
2) Authors are permitted to enter into additional, separate agreements for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., for publication in an institutional repository or as a book chapter), with attribution and first publication in this journal.
3) Authors are permitted and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their home page) at any time before or during the editorial process, as this may generate productive changes as well as increase the impact and citation of the published work.