AS CONTRIBUIÇÕES DO ESTÁGIO CURRICULAR EM GESTÃO E COORDENAÇÃO PEDAGÓGICA PARA A FORMAÇÃO DO PEDAGOGO NO MARAJÓ

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/ia.v44i3.56955

Abstract

This article aims at analyzing the contributions of the curricular internship in school management and educational coordination for the training of the education teacher in Marajó. The research is characterized as bibliographic and documentary research. Bibliographical research consists mainly of books, dissertations, and scientific articles. The documentary research involved the following documents: internship reports of the students of the 7th semester of the education degree, educational Project of college degree in education and Law nº 11.788 / 2008. The study shows that the curricular internship in school management and educational coordination is a formative activity that allows the apprehension of the reality of the schools in Marajó and brings the student closer to one of the fields of action of the education teacher.

 

Keywords: Teacher training. Curricular internship. School field. Educational coordination.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Manuelle Espindola dos Reis, UFPA

Mestra em Gestão Pública pela Universidade Federal do Pará (UFPA/NAEA) (2016), Licenciada Plena em Pedagogia e letras pela Universidade Federal do Pará (2008). Têm experiências nas áreas de currículo, educação ambiental, educação do campo, saberes culturais e relações identitárias. Trabalhou nas escolas rurais multisseriadas, desenvolvendo acompanhamento pedagógico, promovendo formação continuada (Breves). Desenvolveu atividades com vínculo empregatício no processo de discussão com as comunidades para iniciar a estrutura física e metodológica da "Casa familiar Rural" (Breves). Coordenou o Programa PROJOVEM- Campo Saberes da Terra no Município de Breves. Trabalhou como professora no Plano Nacional de Formação - PARFOR pelo Instituto Federal de Educação, Ciências e Tecnologia (IFPA) e Universidade Federal do Pará (UFPA). Atualmente é Professora Técnica Pedagógica Educacional na Secretaria Municipal de Educação do Município de Breves/PA e professora substituta na Universidade Federal do Pará (UFPA).

Published

2020-01-01

How to Cite

MATOS, C. C.; DOS REIS, M. E. AS CONTRIBUIÇÕES DO ESTÁGIO CURRICULAR EM GESTÃO E COORDENAÇÃO PEDAGÓGICA PARA A FORMAÇÃO DO PEDAGOGO NO MARAJÓ. Journal Inter-Ação, Goiânia, v. 44, n. 3, p. 635–650, 2020. DOI: 10.5216/ia.v44i3.56955. Disponível em: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/56955. Acesso em: 18 sep. 2024.