A FORMAÇÃO DIDÁTICO-PEDAGÓGICA DO PROFESSOR E O ENSINO DE GEOGRAFIA
DOI:
https://doi.org/10.5216/ia.v16i1/2.55221Abstract
Esse texto aborda a questão da importância da formação didático pedagógica do professor de Geografia. A análise da prática diária de professores de Geografia, nos momentos de planejamento, direção/execução e avaliação do ensino, revela que esses não têm norteado seu trabalho por uma concepção teórica abrangente sobre a educação, a escola, o ensino e o potencial educativo da Geografia na formação do cidadão. A adoção consciente de tal concepção é de fundamental importância, na medida em que auxilia o professor na superação do formalismo didático presente na escola e na potencialização das condições que a escola oferece e que os alunos dispõem, para a melhoria da qualidade do ensino.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Inter-Ação uses the Creative Commons Attribution 4.0 License for Open Access Journals (Open Archives Initiative - OAI) as the basis for the transfer of rights. Open access means making documents available on the Internet free of charge, so that users can read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full text of documents, process them for indexing, use them as input data for software programs, or use them for any other lawful purpose, without financial, legal, or technical barriers.
Authors publishing in this journal agree to the following conditions:
1) Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License, which permits redistribution of the work with attribution and first publication in this journal.
2) Authors are permitted to enter into additional, separate agreements for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., for publication in an institutional repository or as a book chapter), with attribution and first publication in this journal.
3) Authors are permitted and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their home page) at any time before or during the editorial process, as this may generate productive changes as well as increase the impact and citation of the published work.