GÊNERO, SEXUALIDADE E ESCOLA: POR UMA EDUCAÇÃO PLURAL
DOI:
https://doi.org/10.5216/ia.v45i2.48935Abstract
Este artigo objetiva compreender as atribuições de papéis, relações de gênero e poder envolvidas pela produção de corpos disciplinados nos espaços formativos educacionais. O estudo se justifica pela necessidade de investigação dos conceitos de Gênero, Sexo, Sexualidade, compreendendo o processo de como os corpos de meninos e meninas são educados na escola, pela identificação e reprodução dos papéis sociais. A metodologia é um estudo teórico de referenciais que se dedicam ao estudo sobre gênero na escola. Como resultado, os profissionais educacionais devem compreender esses mecanismos disciplinares frequentemente utilizados nas instituições de ensino, a fim de que propiciar estratégias emancipatórias na construção de uma escola formadora e interceptora de tempo/espaço de liberdade, autonomia e diversidades.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Inter-Ação uses the Creative Commons Attribution 4.0 License for Open Access Journals (Open Archives Initiative - OAI) as the basis for the transfer of rights. Open access means making documents available on the Internet free of charge, so that users can read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full text of documents, process them for indexing, use them as input data for software programs, or use them for any other lawful purpose, without financial, legal, or technical barriers.
Authors publishing in this journal agree to the following conditions:
1) Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License, which permits redistribution of the work with attribution and first publication in this journal.
2) Authors are permitted to enter into additional, separate agreements for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., for publication in an institutional repository or as a book chapter), with attribution and first publication in this journal.
3) Authors are permitted and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their home page) at any time before or during the editorial process, as this may generate productive changes as well as increase the impact and citation of the published work.