BUILDING REFERENCES FOR THE TEACHING OF HISTORY: BOUNDARIES AND ADVANCES
DOI:
https://doi.org/10.5216/hr.v14i1.8175Abstract
In an eff ort to demonstrate that for at least fi ft y years the Brazilianprofessionals have been discussing which references should guide the teaching ofHistory, the texts of Emília Viotti da Costa, written between 1957 and 1963, areused to support such idea. Here, we present some elements of a debate that hasbeen acknowledged on some occasions by the professionals of history, but not yetmanaged by the category, concerning which references should be used for the choiceof contents and/or objectives of this curricular component.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Declaração de Direito Autoral
Concedo à História Revista o direito de primeira publicação da versão revisada do meu artigo, licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Afirmo ainda que meu artigo não está sendo submetido a outra publicação e não foi publicado na íntegra em outro periódico, assumindo total responsabilidade por sua originalidade, podendo incidir sobre mim eventuais encargos decorrentes de reivindicação, por parte de terceiros, em relação à autoria do mesmo.