PIBID: ANALYSIS OF THESIS AND DISSERTATIONS IN THE PROGRAMS STRICTO SENSU OF PHYSICAL EDUCATION

Autores/as

  • Luna Gonçalves dos Reis Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM
  • Regina Simoes Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v22.53259

Palabras clave:

PIBID, Scientific Production, Bibliometrics

Resumen

The study had as its main goal to identify and analyze the thesis and dissertations about PIBID in the field of Physical Education which have been defended since 2012 and available on the Catalog of Thesis and Dissertations of “Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior – CAPES”. It was found 20 works online that are allocated in five categories: 1. Formation of Teachers; 2. Docent Practice; 3. Educational Politics; 4. Influence on the profession’s choice; and 5. Knowledge Production. The period examined revealed that, despite PIBID being largely debated, in the field of Physical Education, the productions are still timid and centered on the formation of teachers, revealing that there is a need of putting a lot of efforts on the realization of studies that contemplate other aspects of this program.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Luna Gonçalves dos Reis, Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM

Programa de Pós-graduação em Educação Física

Núcleo de Estudos e Pesquisas em Corporeidade e Pedagogia do Movimento - NUCORPO

Regina Simoes, Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM

Departamento de Ciências do Esporte

Instituto de Ciências da Saúde

Programa de Pós-graduação em Educação e em Educação Física

Núcleo de Estudos e Pesquisas em Corporeidade e Pedagogia do Movimento - NUCORPO

Publicado

2019-08-16

Cómo citar

REIS, L. G. dos; SIMOES, R. PIBID: ANALYSIS OF THESIS AND DISSERTATIONS IN THE PROGRAMS STRICTO SENSU OF PHYSICAL EDUCATION. Pensar a Prática, Goiânia, v. 22, 2019. DOI: 10.5216/rpp.v22.53259. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/53259. Acesso em: 16 jul. 2024.

Número

Sección

Artigos de Revisão