Aprender a Comprometerse
DOI:
https://doi.org/10.5216/rp.v32i1.67387Abstract
The time for beautiful words and great aspirations, although it has allowed us to illuminate our consciences and discern what is really worth being taught and learned, is already over. It is now and not in a Promethean tomorrow, where we must apply, each one in the square meter that he steps on, with our committed daily conduct, that we can truly build fairer, more solidary and fraternal spaces of coexistence. Therefore, it is urgent to ask ourselves, not only new questions that lead us to new knowledge, but above all new proposals that materialize in new doings and new practices, but not as theoretical ideals, but as visible behavior and actions in the daily life of our classrooms.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2021-01-19
How to Cite
BATALLOSO NAVAS, J. M. . Aprender a Comprometerse . Revista Polyphonía, Goiânia, v. 32, n. 1, p. 15–32, 2021. DOI: 10.5216/rp.v32i1.67387. Disponível em: https://revistas.ufg.br/sv/article/view/67387. Acesso em: 19 dec. 2024.
Issue
Section
Dossiê Escola, Complexidade e Justiça Social
License
Política de direitos autorais (acesso livre). Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: Autores mantém os direitos autorais e concedem à Revista Polyphonía o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).