Mediação pedagógica em tempos pandêmicos: relatos de professores da educação básica
DOI:
https://doi.org/10.5216/rp.v31i2.67106Abstract
This article aims to discuss the pedagogical mediation process during the COVID-19 pandemic period, taking into consideration the use of technologies, based on teachers' reports on basic education classes. Pedagogical mediation is understood as a complex and dynamic process that involves the planned and intentional action of teachers, encompassing didactic-pedagogical aspects, contexts and social relations. A qualitative study that was characterized by an interpretative process of the meanings produced by the participants was carried out. The participants were six teachers who work in basic education. They answered questions related to teaching practice at this time of pandemic and non-presential activities. In the discussion about the reports of the classes, recurrent themes were highlighted, such as: the conceptions about the educational process and the non-presential activities during the pandemic, the working conditions in this context, the methodologies and technologies used, the forms of interaction and student participation and difficulties in mediation in a non-face-to-face class.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2020-12-17
How to Cite
SANTANA, A. C.; BARROS DE ALMEIDA, R. Mediação pedagógica em tempos pandêmicos: relatos de professores da educação básica. Revista Polyphonía, Goiânia, v. 31, n. 2, p. 207–225, 2020. DOI: 10.5216/rp.v31i2.67106. Disponível em: https://revistas.ufg.br/sv/article/view/67106. Acesso em: 21 nov. 2024.
Issue
Section
Dossiê Tecnologias Digitais na Educação Básica
License
Política de direitos autorais (acesso livre). Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: Autores mantém os direitos autorais e concedem à Revista Polyphonía o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).