Formação humana em tempos de pandemia: os docentes, sua vida e trabalho
DOI:
https://doi.org/10.5216/rp.v31i1.66968Abstract
This article intends to discuss how to think about human formation, from the teachers' report, at a time like this in which human relations were shaken by the Coronavirus pandemic, whose lethality and degree of contamination reached community over the world population. We want to analyze the impacts, in terms of education, of these processes arising from interactivity, the non-presence of social relations and the expansion of something not common in modern civility, which are remote activities. For the purposes of this text, it is appropriate to inquire: how to think the world from new interactions? How to think of human formation in the midst of remote work? For this, we will use for the writing of this text an analysis from categories, such as life, work and education. We intend to contribute to the debate on the subject, extending the discussions already made.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2020-12-08
How to Cite
ALVES, A. I. .; DA CUNHA TEIXEIRA FERAZ, G. .; DE ABREU PRUDENTE, T. C. . Formação humana em tempos de pandemia: os docentes, sua vida e trabalho. Revista Polyphonía, Goiânia, v. 31, n. 1, p. 385–406, 2020. DOI: 10.5216/rp.v31i1.66968. Disponível em: https://revistas.ufg.br/sv/article/view/66968. Acesso em: 15 jan. 2025.
Issue
Section
Outros Artigos
License
Política de direitos autorais (acesso livre). Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: Autores mantém os direitos autorais e concedem à Revista Polyphonía o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).