Emancipação e aprendizagem significativa na educação: contribuição das TDIC

Authors

  • Kelly Cristina da Silva Ruas Cepae/UFG
  • Carina Elisabeth Maciel Universidade Federal de Mato Grosso do Sul

DOI:

https://doi.org/10.5216/rp.v30i2.65117

Abstract

This article discusses the development of emancipation of the subject, based on significant learning, through interdisciplinary projects using digital information and communication technologies (TDIC) as a pedagogical tool. This study is based on a qualitative approach, through bibliographic research, covering the survey of studies, researches and publications that deal with this theme. Thus, it aims to contribute to the debate on overcoming an alienated education perspective and suggests the association of significant learning theory with interdisciplinary projects in formal education, enhancing the development of an emancipatory critical education and thus contributing to the formation of subjects emancipated in our society.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Kelly Cristina da Silva Ruas, Cepae/UFG

Professora do Centro de Ensino e Pesquisa Aplicada à Educação da Universidade Federal de Goiás. Doutoranda em Educação pela UFMS.

Carina Elisabeth Maciel, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul

Professora da Faculdade de Educação da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul. Atua no Programa de Pós-graduação em Educação.

Published

2020-08-19

How to Cite

DA SILVA RUAS, K. C.; MACIEL, C. E. Emancipação e aprendizagem significativa na educação: contribuição das TDIC. Revista Polyphonía, Goiânia, v. 30, n. 2, p. 240–255, 2020. DOI: 10.5216/rp.v30i2.65117. Disponível em: https://revistas.ufg.br/sv/article/view/65117. Acesso em: 27 jul. 2024.

Issue

Section

Dossiê: Tecnologias digitais e ensino na educação básica