Imaginário Afro-brasileiro como dimensão pedagógica da educação
DOI:
https://doi.org/10.5216/rp.v35i1.81827Abstract
Abstract
This paper aims to demonstrate the contribution of the Afro-Brazilian imaginary to the systematization of a philosophical thought of pluriversity, which understands the human as diverse. The myths and symbolic representations of Afro cultures are some of the assumptions that underlie the ways of being black in Brazil. It is concluded that these principles will help to construct what is called a philosophy of Afro-Brazilian education.
Keywords: africanities, african philosophy, Afro-Brazilian imaginary.
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Published
2025-11-04
How to Cite
OLIVEIRA, Julvan Moreira de; SILVA, Jussara Alves da; FERREIRA, Luan Pedretti de Castro. Imaginário Afro-brasileiro como dimensão pedagógica da educação. Revista Polyphonía, Goiânia, v. 35, n. 1, p. 63–78, 2025. DOI: 10.5216/rp.v35i1.81827. Disponível em: https://revistas.ufg.br/sv/article/view/81827. Acesso em: 5 dec. 2025.
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Dossiê Travessias das Filosofias Africanas: entre modelos de ensino e aprendizagem
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