“Life is a game”: videogame, discursive genres and (multi) literacy

Authors

  • Yuri Andrei Batista Santos Universidade Estadual de Santa Cruz (UESC), Ilhéus, Bahia, Brasil
  • Vânia Lúcia Menezes Torga Universidade Estadual de Santa Cruz (UESC), Ilhéus, Bahia, Brasil

DOI:

https://doi.org/10.5216/sig.v30i4.51118

Keywords:

Videogame. Discursive genres. (Multi)literacies. Applied linguistics.

Abstract

We investigate in this article the videogame as discursive production mediated by the use that language has in the diverse spheres where the language subject circulates. Therefore, we center our course on the theories of the Bakhtinian circle and its concept of discursive genres (BAKHTIN, 2011) along with theories of literacies from the Applied Linguistics. We took the game The Sims 4 by Electronic Arts as object of investigation and starting from the analysis of conceptions about the videogame, we delimited characteristics indispensable to any discursive genre, thus, making room for future studies in this direction.

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Author Biography

Vânia Lúcia Menezes Torga, Universidade Estadual de Santa Cruz (UESC), Ilhéus, Bahia, Brasil

Possui graduação em Letras, Mestrado em Linguística Aplicada pela Universidade Federal de Minas Gerais (2001) e Doutorado em Linguistica pela UNIVERSIDADE FEDERAL DE MINAS GERAIS (2006). Professora aposentada da Universidade Estadual de Santa Cruz,ministrando aulas no Mestrado em Letras: Linguagens e Representações. Tem experiência na área de Letras, atuando, principalmente, nos seguintes temas: leitura/escrita, alusão,gêneros discursivos, espaço biográfico.

Published

2018-12-03

How to Cite

SANTOS, Y. A. B.; TORGA, V. L. M. “Life is a game”: videogame, discursive genres and (multi) literacy. Signótica, Goiânia, v. 30, n. 4, p. 702–726, 2018. DOI: 10.5216/sig.v30i4.51118. Disponível em: https://revistas.ufg.br/sig/article/view/51118. Acesso em: 21 nov. 2024.

Issue

Section

Article