Webseminars of The Endo Z Project

Experience in The Middle of The Pandemic

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/revufg.v20.65972

Abstract

Currently, it is necessary to rethink the physical presence in academic activities due to the limitations imposed by COVID-19. The Faculty of Dentistry at the Federal University of Pelotas (FO-U-FPel) has several extension projects, including Endo Z, which fulfills an important social role by assisting patients in need of endodon-tic treatments. It also provides specialized training for dental gra-duates and dental surgeons. The objective of this study is to report the experience of remote activities of Endo Z during the 2020/1 semester of UFPel and demonstrate the importance of providing continuing education to dental students and professionals during the pandemic. In this context, since June 2020, Endo Z started its webseminars that are broadcasted live through its YouTube chan-nel every Wednesday during UFPel’s alternative calendar. There-fore, Endo Z continued to fulfill its social role, bringing continued education to the community through university extension during the current pandemic.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Larissa Moreira Pinto, Universidade Federal de Pelotas (UFPel), Pelotas, Rio Grande do Sul, Brasil, larimoreirapinto@gmail.com

Graduanda em Odontologia pela Universidade Federal de Pelotas.

Lucas Peixoto de Araújo, Universidade Federal de Pelotas (UFPel), Pelotas, Rio Grande do Sul, Brasil, lucaspeixoto94@gmail.com

Cirurgião-Dentista graduado pela Faculdade de Odontologia da Universidade Federal de Pelotas. Especialista em Endodontia pelo Instituto Educacional Odontológico do Mercosul e Mestrando em Clínica Odontológica com ênfase em Endodontia pela UFPel.

Lucas Pinto Carpena, Universidade Federal de Pelotas (UFPel), Pelotas, Rio Grande do Sul, Brasil, lucascarpena@live.com

Cirurgião-Dentista graduado pela Faculdade de Odontologia da Universidade Federal de Pelotas. Especialista em Endodontia pelo Instituto Educacional Odontológico do Mercosul e Mestrando em Clínica Odontológica com ênfase em Endodontia pela UFPel.

Nádia de Souza Ferreira, Universidade Federal de Pelotas (UFPel), Pelotas, Rio Grande do Sul, Brasil, na.soufer@hotmail.com

Professora Adjunta de Endodontia da Faculdade de Odontologia da Universidade Federal de Pelotas.

Ezilmara Leonor Rolim de Sousa, Universidade Federal de Pelotas (UFPel), Pelotas, Rio Grande do Sul, Brasil, ezilrolim@gmail.com

Professora Titular de Endodontia da Faculdade de Odontologia da Universidade Federal de Pelotas.

Published

2020-10-23

How to Cite

PINTO, L. M. .; ARAÚJO, L. P. de .; CARPENA, L. P.; FERREIRA, N. de S.; SOUSA, E. L. R. de . Webseminars of The Endo Z Project: Experience in The Middle of The Pandemic. Revista UFG, Goiânia, v. 20, n. 26, 2020. DOI: 10.5216/revufg.v20.65972. Disponível em: https://revistas.ufg.br/revistaufg/article/view/65972. Acesso em: 23 nov. 2024.

Issue

Section

Dossiê: Enfrentamento da Pandemia COVID-19 e as Ações de Extensão e Cultura