⠀ extention and research in inclusive teaching training

an experience of UEG/Câmpus Inhumas

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/revufg.v18i24.58568

Abstract

This article aims to share an experience of integration between extension and university research. We start from the following concern: in what way, to integrate different projects, with the objective of improving the teacher training in an inclusive perspective? In this sense, we report a successful experience in the teaching of the university student that took place in 2018, at UEG / Câmpus Inhumas, between the project of scientific research: “Policies of Diversity and Inclusion in Higher Education: Special Education and Digital Literacy in a Perspective Inclusive “and the extension project:” Pedagogical Accompaniment of Children in the initial years of Elementary School of the Municipal Public Network”. The results demonstrate that it is possible to train teachers in inclusive perspectives, above all, allowing integration between extension and research in the academy, contributing to the strengthening of the social role of the university beyond the walls of the institution.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Carla Salomé Margarida de Souza, State University of Goiás (UEG), Goiânia, Goiás, Brazil, feedbackrevista@gmail.com

Mestranda do Programa de Pós-Graduação Interdisciplinar em Educação, Linguagem e Tecnologias (PPG-IELT) da Universidade Estadual de Goiás/Câmpus Anápolis. Pedagoga. Especialista em Docência Universitária; em Educação para a Diversidade e Cidadania; em Libras e Neuropsicopedagogia. Docente titular da UEG/Câmpus Inhumas e da Secretaria de Educação do Estado de Goiás. 

Marlene Barbosa de Freitas Reis, State University of Goiás (UEG), Goiânia, Goiás, Brazil, feedbackrevista@gmail.com

Pós-Doutora em Gestão da Informação e Conhecimento pela Universidade do Porto, Portugal. Doutorado em Políticas Públicas, Estratégias e Desenvolvimento pela UFRJ. Pedagoga. Atualmente é professora titular da Universidade Estadual de Goiás (UEG). Docente permanente do Programa de Pós-Graduação Interdisciplinar em Educação, Linguagem e Tecnologias (PPG-IEL/UEG/Anápolis) e no curso de Pedagogia da UEG/Campus Inhumas.

Published

2018-12-28

How to Cite

DE SOUZA, C. S. M.; REIS, M. B. de F. ⠀ extention and research in inclusive teaching training: an experience of UEG/Câmpus Inhumas. Revista UFG, Goiânia, v. 18, n. 24, 2018. DOI: 10.5216/revufg.v18i24.58568. Disponível em: https://revistas.ufg.br/revistaufg/article/view/58568. Acesso em: 27 sep. 2024.