“CAN YOU HEAR ME?” PUBLIC POLICIES AND TEACHING PRACTICE BEHIND THE SCREENS DURING THE COVID-19 PANDEMIC

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/ia.v48i3.76660

Abstract

This article deals with how teaching work was represented in public policies through the opinions issued by the CNE during the pandemic, confronting the reality experienced in educational institutions. It aims to analyze the focus given by them to the teaching work, through these documents and field research carried out in a focus group with teachers. For that, we used as a methodology, bibliographical survey, analysis of the opinions issued by the CNE and empirical research with a focus group of teachers who experienced the pandemic period, in the city of Goiânia. It is concluded that although the teachers are mentioned in the documents, what is evidenced by the practice presented by the teachers are policies that did not coincide with the reality experienced in the context of education during the use of remote teaching.

KEYWORDS: Teaching Work; Pandemic; Educational Policies.

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Author Biography

Priscilla Barros da Silva, Universidade Federal de Goiás (UFG), Goiânia, Goiás, Brasil, priscillabarros@discente.ufg.br

Mestranda em Psicologia pelo Programa de Pós-Graduação em Psicologia da Universidade Federal de Goiás. Possui graduação em Pedagogia pela Pontifícia Universidade Católica de Goiás (2011). Especialização em Docência Universitária pela Pontifícia Universidade Católica de Goiás (2014). Especialização em Educação Infantil pela FABEC (2017). Experiência como professora efetiva na área de Educação infantil e ensino fundamental pelas Secretarias Municipais de Educação de Goianápolis e Goiânia. Atualmente é Diretora de Ações e Planejamento da Escola de Governo do Município de Senador Canedo.

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Published

2023-12-29

How to Cite

SILVA, Priscilla Barros da. “CAN YOU HEAR ME?” PUBLIC POLICIES AND TEACHING PRACTICE BEHIND THE SCREENS DURING THE COVID-19 PANDEMIC. Journal Inter-Ação, Goiânia, v. 48, n. 3, p. 946–963, 2023. DOI: 10.5216/ia.v48i3.76660. Disponível em: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/76660. Acesso em: 5 dec. 2025.