THE WORK OF THE SCHOOL TUTOR IN THE STATE EDUCATION SYSTEM IN GOIÁS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/ia.v47i2.71252

Abstract

This article analyzes the work of the school tutor in the context of the current educational public policies formulated by the state education system of the State of Goiás. The research was carried out through bibliographical and documentary studies. The results show that educational public policies tend to interfere in the autonomy of the school tutor in its training and management dimension of school work, by directing their actions towards the achievement of educational results in large-scale assessments.

Keywords: School Tutor. Assessment. Autonomy.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Luis Gustavo Alexandre da Silva, Universidade Federal de Goiás (UFG), Goiânia, Goiás, Brasil, luis_gustavo_silva@ufg.br

Bacharel e Licenciado em História pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1999), Mestre em Educação (2004) e Doutor em Educação pela Universidade Federal de Goiás (2009).

Daiana Pires Tizzo, Secretaria Estadual de Educação do Estado de Goiás (SEDUC-GO), Goiânia, Goiás, Brasil, dtizzo@hotmail.com

Professora efetiva da Secretaria Estadual de Educação do Estado de Goiás (Seduc-Go) e especialista em Educação na área de Políticas Educacionais, Gestão Escolar e Trabalho Docente pela Universidade Federal de Goiás (UFG).

Published

2022-08-31

How to Cite

SILVA, L. G. A. da; TIZZO, D. P. THE WORK OF THE SCHOOL TUTOR IN THE STATE EDUCATION SYSTEM IN GOIÁS. Journal Inter-Ação, Goiânia, v. 47, n. 2, p. 779–794, 2022. DOI: 10.5216/ia.v47i2.71252. Disponível em: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/71252. Acesso em: 21 nov. 2024.