AÇÕES E ESTRATÉGIAS DE INCLUSÃO NO PLANO MUNICIPAL DE EDUCAÇÃO DE JATAÍ - GO: FOCO NO TRANSTORNO DO ESPECTRO AUTISTA
DOI:
https://doi.org/10.5216/ia.v46i1.64965Abstract
O Transtorno do Espectro Autista (TEA) é um dos transtornos do neurodesenvolvimento caracterizado também por comportamentos
excessivamente repetitivos, interesses restritos e insistência na mesma coisa, além
dos déficits de comunicação e interação social. O presente artigo apresenta uma
análise das ações e estratégias propostas para a inclusão de alunos com TEA no
ensino básico do município de Jataí-GO. Para isso, identificou-se a meta 04, do
Plano Municipal de Educação do município de Jataí-GO, relacionada ao assunto, e
selecionou-se somente as estratégias que de algum modo atendem às
necessidades do aluno com TEA. Posteriormente, analisou-se também o Relatório
de Atividades (biênio 2015-2017) para verificar se essas estratégias já estavam em
execução. Após a análise, observou-se que as estratégias abordam de maneira
genérica o TEA e as práticas educativas pedagógicas a serem adotadas, sendo mais
evidente apenas a criação do Atendimento Educacional Especializado (AEE) em
contraturno.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Inter-Ação uses the Creative Commons Attribution 4.0 License for Open Access Journals (Open Archives Initiative - OAI) as the basis for the transfer of rights. Open access means making documents available on the Internet free of charge, so that users can read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full text of documents, process them for indexing, use them as input data for software programs, or use them for any other lawful purpose, without financial, legal, or technical barriers.
Authors publishing in this journal agree to the following conditions:
1) Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License, which permits redistribution of the work with attribution and first publication in this journal.
2) Authors are permitted to enter into additional, separate agreements for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., for publication in an institutional repository or as a book chapter), with attribution and first publication in this journal.
3) Authors are permitted and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their home page) at any time before or during the editorial process, as this may generate productive changes as well as increase the impact and citation of the published work.