O ESTÁGIO CURRICULAR SUPERVISIONADO ENTRE FRONTEIRAS: A ORGANIZAÇÃO DO TRABALHO PEDAGÓGICO E OS DILEMAS DA INTERLOCUÇÃO COM A ESCOLA “REAL”

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/ia.v44i3.56889

Abstract

This study calls into question the establishing process an effective interdisciplinary dialogue between teacher training courses and partner institutions in Supervised Curricular projects. Through the historical movement analysis of legal mechanisms that impose the Supervised Curricular Internships obligatoriness in community schools, we try to show the challenges for the construction of this interlocution. It’s structured from the three constituent moments of the Action Research: thematization – exposition moment of the theoretical reference; research – speculative moment or the work plan experimentation and action dialogical synthesis – moment demonstrative of the investigation result.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Álcio Crisóstomo Magalhães, Dr., Universidade Estadual de Goiás - Campus ESEFFEGO/Goiânia

Doutor em Educação pela Faculdade de Educação da Universidade de Goiás. Áreas de investigação: Educação, trabalho e movimentos sociais com foco em organização do trabalho pedagógico em Educação Física e cultura política.

Júlio César Apolinário Maia, Universidade Federal de Jataí

Mestrando em Educação pela Universidade Federal de Jataí (PPGE/UFJ).

Linha de pesquisa: Formação Humana e Fundamentos da Educação. Temas de interesse: Organização do trabalho pedagógico em Educação Física Escolar; Currículo e Educação Física; Diretrizes Pedagógicas da Educação Física Brasileira; Mundo do trabalho e Eucação Física.

Lana Kayne Pereira Silva, UniverUniversidade Federal de Goiás/CEPAE

Mestranda em Ensino na Educação Básica pela Universidade Federal de Goiás/CEPAE. Linhas de pesquisa e interesse temático: Educação Física escolar e formação de professores.

Published

2020-01-02

How to Cite

MAGALHÃES, Álcio C.; MAIA, J. C. A.; SILVA, L. K. P. O ESTÁGIO CURRICULAR SUPERVISIONADO ENTRE FRONTEIRAS: A ORGANIZAÇÃO DO TRABALHO PEDAGÓGICO E OS DILEMAS DA INTERLOCUÇÃO COM A ESCOLA “REAL”. Journal Inter-Ação, Goiânia, v. 44, n. 3, p. 711–726, 2020. DOI: 10.5216/ia.v44i3.56889. Disponível em: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/56889. Acesso em: 16 aug. 2024.