RESSIGNIFICANDO A RELAÇÃO ESCOLA-UNIVERSIDADE PELO TEMPO: DIFICULDADES, DESAFIOS E CONQUISTAS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/ia.v44i3.56766

Abstract

The Resolution No. 09/69 of the Federal Council of Education established the compulsory Teaching Practice in the teacher education in the form of Student Teaching. Motivated by the commemoration of the 50th anniversary of its publication, we present a brief historical incursion of Teaching Practice and Student Teaching for teacher education, taking into account the school - university relationship as a contex, and as the challenges and achievements of this relationship have contributed to its resignification in terms of a partnership, considering the relational and formative demands of schools and of teacher education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Raquel Gomes de Oliveira, UNESP-PP/EDUCAÇÃO (330014129044 PG)

possui graduação em LICENCIATURA EM MATEMATICA pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP, 1991), mestrado em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP, 1996) e doutorado em Educação pela Universidade de São Paulo (USP, 2006). Atualmente é coordenadora de um projeto CAPES de Residência Pedagógica em Matemática e membro do do Grupo de Pesquisa "Ensino e Aprendizagem como Objeto da Formação de Professores" (GPEA) da FCT/Unesp, cadastrado no Diretório de Grupos de Pesquisa do CNPq e certificado pela UNESP.

Published

2020-01-01

How to Cite

GOMES DE OLIVEIRA, R. RESSIGNIFICANDO A RELAÇÃO ESCOLA-UNIVERSIDADE PELO TEMPO: DIFICULDADES, DESAFIOS E CONQUISTAS. Journal Inter-Ação, Goiânia, v. 44, n. 3, p. 593–608, 2020. DOI: 10.5216/ia.v44i3.56766. Disponível em: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/56766. Acesso em: 2 jul. 2024.