A FORMAÇÃO CONTINUADA PARA OS PROFESSORES DE EDUCAÇÃO FÍSICA NO CONTEXTO DO PROJETO DE ACELERAÇÃO DA APRENDIZAGEM EM GOIÁS
DOI:
https://doi.org/10.5216/ia.v28i2.1455Abstract
O objetivo deste artigo é analisar a perspectiva de formação docente instituída para os professores pertencentes ao Projeto de Aceleração da Aprendizagem em Goiás, enfocando particularmente os professores de educação física. Para a realização deste trabalho foi utilizada a análise documental, referente ao próprio projeto do programa de aceleração de aprendizagem, bem como a reflexão teórica com autores que discutem o tema da formação de professores. O estudo permitiu perceber uma perspectiva de formação continuada marcada pela racionalidade técnica e pela desvalorização dos saberes dos docentes, revelando também uma concepção de educação física muito diferente da que vem sendo desenvolvida pelas instituições de ensino superior em Goiás.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Inter-Ação uses the Creative Commons Attribution 4.0 License for Open Access Journals (Open Archives Initiative - OAI) as the basis for the transfer of rights. Open access means making documents available on the Internet free of charge, so that users can read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full text of documents, process them for indexing, use them as input data for software programs, or use them for any other lawful purpose, without financial, legal, or technical barriers.
Authors publishing in this journal agree to the following conditions:
1) Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License, which permits redistribution of the work with attribution and first publication in this journal.
2) Authors are permitted to enter into additional, separate agreements for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., for publication in an institutional repository or as a book chapter), with attribution and first publication in this journal.
3) Authors are permitted and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their home page) at any time before or during the editorial process, as this may generate productive changes as well as increase the impact and citation of the published work.