LOOKS ON AFRICA: THE APPROACHES OF THE CONTEMPORANY HISTORY OF AFRICA IN BRAZILIAN SCHOOLBOOKS
DOI:
https://doi.org/10.5216/hr.v14i1.7977Abstract
The treatment given to history of Contemporary Africa in textbooks of 5 th to 8 th grade is the main subject of this article. Th e focus elected and the issues raised are articulated around a central consideration: how the texts, images and interpretationsmade by school books diverge or converge in relation to the so-calledimaginary Brazilian built on Africa and the Africans. As a general framework it is asuperfi cial analysis of the recent trajectories of the countries in African societies ina repeat of representations and stereotypes disclosed on the continent.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Declaração de Direito Autoral
Concedo a História Revista o direito de primeira publicação da versão revisada do meu artigo, licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista).
Afirmo ainda que meu artigo não está sendo submetido a outra publicação e não foi publicado na íntegra em outro periódico e assumo total responsabilidade por sua originalidade, podendo incidir sobre mim eventuais encargos decorrentes de reivindicação, por parte de terceiros, em relação à autoria do mesmo.