Teaching Sports Through Games: Developments and Applications

Authors

  • Renato Sampaio Sadi Universidade Federal de Goiás - Goiânia
  • Janaína Cortês Costa Universidade Federal de Goiás
  • Bárbara Torres Sacco Universidade Federal de Goiás

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v11i1.1298

Keywords:

Esporte, Pedagogia, Educação Física

Abstract

The development of Sport Pedagogy in Brazil is analyzed in this text in the light of the discussions on the teaching sports through games approach. The main reference is the work of Mitchell, Oslin and Griffin (2003). This research work presents pedagogical and methodological procedures related to invasion games and it offers perspectives for the work of physical education teachers.

Keywords: sports – pedagogy– physical education

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Renato Sampaio Sadi, Universidade Federal de Goiás - Goiânia

Professor Adjunto Doutor da Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Goiás

Janaína Cortês Costa, Universidade Federal de Goiás

Especialista em Educação Física Escolar, professora da rede estadual de educação de Goiânia

Bárbara Torres Sacco, Universidade Federal de Goiás

Acadêmica (bolsista) do 4º ano da FEF/UFG

Published

2008-03-14

How to Cite

SADI, R. S.; COSTA, J. C.; SACCO, B. T. Teaching Sports Through Games: Developments and Applications. Pensar a Prática, Goiânia, v. 11, n. 1, p. 17–26, 2008. DOI: 10.5216/rpp.v11i1.1298. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/1298. Acesso em: 4 dec. 2024.

Issue

Section

Seção Temática